Tak kira apa jua style, yang penting menutup aurat!

Saturday, July 6, 2013

Allah perintahkan kita supaya menutup aurat.
Bukan pakai tudung, tapi nampak leher jinjang.
Bukan pakai baju lengan panjang tapi nampak ketul2 yang tak perlu dilihat.
Bukan pakai seluar panjang tapi orang yg tengok dah bleh teka jumlah seluluit yg ada pada peha dia.


Yang atas ini sangat sedih. semoga jauh dari kita semua. termasuk keluarga dan sahabat handai kita.


Ramai antara kita mungkin TERlupa atau buat2 lupa tentang perintah Allah untuk menutup aurat. Saya tak katakan saya hebat. Malah saya juga masih lagi dalam usaha memperbetulkan diri. Masih banyak kelompangan yang ada pada diri saya. Saya lambat tersedar. Tapi alhamdulillah, Allah berikan juga saya saya bersalah untuk mengingkari perintahNya yang selama ini saya sering BUAT-BUAT LUPA!

Seronok sangat bila kita berpakaian menutup aurat ni. Kita akan sentiasa rasakan kita dalam keadaan bersedia untuk solat walau di mana kita berada. Jujur saya katakan saya tak perlu bimbang untuk memakai telekung di sesetengah shopping mall atau petrol pump yang kekadang baunya...pengsan! (Kalau pakai tu konfem solat kita laju macam kilat)

Saya hanya perlu mengambil wudhuk dan bersolat dengan pakaian yang saya pakai dengan syarat kita yakin pakaian tersebut bersih dan tiada najis. Best kan?

Harapan saya saya nak tengok kalau boleh semua sahabat handai terdekat saya dan sekeliling saya dapat menutup aurat dengan sempurna. Jom sama2 kita perbetulkan diri kita yang serba kekurangan ini.


tak susah pon percayalah!!! saya dah try!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pesanan penaja entry ni...nantikan shawl dari nufadz new line. intro sket. ngehehe.
shawl panjang, labuh dan menutup dada!
bergaya boleh tapi Islam mestilah paling atas!



nantikan koleksi penuh tidak lama lagi!
Jangan lupa dapatkan harga promosi kami! ;)

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails