Allah uji tanda sayang

Saturday, August 13, 2011

Terkejut dan terkedu...
Cam tu la yg aku rase sebaik saje en fadel bgtau aku yg rumah dah kene geladah. rumah masuk pencurik!
aku cam tak caye memule. dengan maisarah dalam pelukan aku aku bergegas letak maisarah atas tilam. skali jenguk bilik tido mmg btol cakap en fadel.
kebetulan kiotrang balek lewat malam ni. pegi beli barang2 maisarah dan barang dapur.
sampai rumah jam dah pukul 1130mlm.
en fadel terus bergegas kuar bgtau jira. tanya kot2 terdengar something.
takde pon yg dengar pape. lagipon rumah diorang jarak beh kuang selang 2 3 bijik rumah dari umah aku.
aku suspek pencurik ni masuk waktu siang sbb kalau mlm jiran blakang umah mesti perasan.
waktu siang ramai tadek sbb keje!

sedeh..mmg sedeh.
gelang kenangan rahmat kene kebas.
kan emas tgh mahal skang ni. gelang tu tadek la besar pon tapi klu jual bleh dapat gak la dalam rm1500.
barang laen yg kene kebas ialah kamera kesayangan aku!
sedeh siot!
walaupun kamera tu dah agak ketinggalan kalau nk kompare ngn yg latest ni tapi kamera tu adiah kawen aku! sedeh weh! raye ni tadek kamera dah!
mane la aku nk kecau duit beli kamera baru!
susah dah nak dapat kamera camtu!
kalau najib bagi bonus 2 bulan belum tentu aku beli kamera. bnyk lagi komitmen laen yg aku nak buat!
sedeh!
abg...ayg sayang sangat kamera tu!
kamera la yg buat kite rapat dan akhirnya jadi laki bini kannnn??

oh Tuhan...andai ini ujianMu untuk dekatkan diriku dan keluarga padaMu aku redha ya Allah. ampuni dosa kami ya Allah. sesungguhnya segala yg di dunia adalah milikMu yang abadi!

abes die punggah barang dalam almari! dah la aku jenis pemalas nak lipat baju! lipat balek woi!

abes die punggah sume barang kuar. maenan maisarah turut jadi mangsa!

baju raye aku die campak atas lantai je! cet!


notakakiku: sape yg tak sedeh kan???

2 comments:

erlyn erlyana said...

sabae erk..tue jek blh sy katekan..mungkin "dia" ambik utk bg yg lbh baik!!

scha_imal87 said...

sabar kak..mungkin ade hikmah d sebalikny.. T.T..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails