sedih tgk maisarah

Monday, July 11, 2011

tadi time lunch aku g jenguk maisarah kat taska die. die tgh tido baring terkulai layu atas riba cikgu dila die. sedeh lak aku tgk. kejap2 aku tgk badan die terangkat2. batuk. siannye. aku cume tgk dari jauh sbb aku tau die tu tido2 ayam je atas riba dila. ikutkan ati mmg aku g terkam je maisarah. angkat. peluk. cium2 die. sayu ati aku tgk die tadi. dila tepuk2 die nak suh die tido. bile dah terlelap. dila bagi signal kat aku. baru aku brani masuk bb's rum tu. kalau tak maunye die nak ikut aku balek opis.

aku sentuh dahi die. cek panas tak lagi badan die. alhamdulillah dah tak panas cam pagi tadi. aku tgk mate maisarah. basah. bengkak. keliling kelopak mate merah. aku tanye dila die nangis ke? dila kate aah. baru lepas nangis. die nak ade org sebelah die. maisarah mmg camtu. kalau die rase tak sedap badan mmg die nak ade orang keliling die. lelagi time nak tido ngn time bangun tido.

sedeh sangat aku tgk anak aku. nilah sebabnye nak jadi mak orang ati kene kental. ni baru dugaan sket. ramai lagi yang tanggung derita lagi teruk dari aku. tapi aku tanak bandingkan aku ngan sesape. depan mate aku tadi darah daging aku. takkan sampai ati aku nk biarkan die terus menerus camtu.

aku pegang pipi maisarah. mulut ternganga sket. agaknye idong die tersumbat. die try bernafas tru mulut. sedeh! aku mmg tak bleh blah tgk anak dara aku camtu. sori sayang kalau mama paksa maisarah dok kat taska tu. mama cuma nak kan yang terbaek utk maisarah. tapi kalau ini bukan yang terbaek mama akan ikhtiar sedaya yang mampu utk bagi yang terbaek utk maisarah.

serius ati mama rase sedeh. anak orang laen pon camni gak ke? susah ati btol aku.

nampak tak maisarah yang berbalut ijau atas riba pompuan tu. sedehkan?
notakakiku: baru lepas tepon dila. maisarah dah makan ubat. and she's doing fine!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails