maisarah demam lagi

Monday, July 11, 2011

sian die maen sorang2

die mmg tak nmpk hepi pon dok taska.

camne aku nak buat ek?
sedih.
maisarah demam lagi. kali keempat sejak die mula masuk taska.
asek demam je.
mak, akak dan adek aku dah hengatkan aku gitu lah die jadinye kalau anak kecik masuk taska!
sedih lak aku tgk maisarah.
asek tak sehat jek!
ikutkan en fadel mmg die dah tak bg nak letak maisarah kat situ. biar die jaga sendiri. depan mata. macam dulu. lagi senang.
aku bukan tak caya en fadel jaga maisarah.
cuma kalau boleh aku  nak maisarah lebih didedahkan kepada persekitaran sosial.
bagi die berkawan sket.
at least die pandai bergaul. tak ke?
tapi tu la..kalau asek sakit je. hati mak mane yg tak gundah gulana. tido mlm pon tak lena sbb maisarah asek merengek je. sedih hati mak!
cume masalah kitorang skang umah yang terlalu jaoh. kalau dulu bleh la patah balek lepas anta aku. skang kalau nak patah balek mmg nahas ler jawabnye. minyak. tol. sape yg cover?!
so kitorang sedang mencari solution yang terbaek utk kami sekeluarga dan baby yang bakal lahir ni.
1. cari kedai yang proper, santek, selesa yang bleh dibuat singgahsana di ari weekdays. kedai skang sangat tidak boleh memandangkan machine yg gedabak dan bau printing yg sangat busuk!
2. cari singgahsana yang ala kad cukup la sekadar muat kami 4 beranak, tilam, bantal, washing machine dan tv. yang terletak tak jaoh dari area opis aku dan en fadel. so tadek la susah nak patah balek pas anta aku.
bajet kitorang tak lebih dari RM500 sebulan. ade sesape yg dapat offer kat kitorang tak?? kalau lebih dari tu mmg kopak la. umah kami di rawang pon kene bayar jugak!

aku kene pikirkan satu solution terbaek utk maisarah dan bakal adek die. owh yes..maybe kitorang akan amek maid. tapi tu tunggu durian runtuh dulu. kalau ade maid bukan sekadar bleh tolong kemas umah malah bleh tolong setelkan keje2 kat opis en fadel. kan?

notakakiku: en fadel dah janji akan ajar maisarah dan adek die blaja mengaji kalau anak2 ni die yg jaga! terharu tak??

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails