she is strong!

Tuesday, January 4, 2011

ok. arini sepatutnye appoinment aku g cek ap tulang aku yang sakit tak ilang ni ngan nak kene jumpe doctor kat klinik ibu dan anak. alih2 bangun pagi tadi maisarah badan die panas lagi. haih~ asek demam baek je anak mama ni. las2 aku decide bawak die skali g klinik. takot lak demam laen je maisarah ni. nauzubillah.

maisarah ni demam sejak ari kamis lepas. a day after aku balek dari sarawak. tapi demam die on off la. lepas cek je tetibe doctor cakap kene amek darah maisarah. tetibe je aku rase darah aku lak stop mengalir. memacam la yg aku pikir. tringat kat member2 yang mana anak2 die penah amek darah. samapi dua tiga kali kene amek sebab darah tak kuar. haish. cemas lak aku. ni dah la first time maisarah kene amek darah. huwaaa...mama lak yg seram! time g jumpe doctor tu aku sorang je yg bawak maisarah. en fadel ade kat kete.

nak bawak maisarah g amek darah tetibe ilang kekuatan aku. aku called en fadel suh die yg bawak maisarah. las2 len lak jadi. en fadel pon sama tak brani. ade lak cubaan nak bawak maisarah lari. meaning tak yah bawak maisarah g makmal untuk maek darah! haish laki aku ni. aku ingat aku yg seram rupenye die lagi seram! las2 aku jugak yang kuatkan mental aku bawak maisarah g amek darah.

bile nampak je jarum aku trus ketar kepala lutut. maisarah time tu ok lagi. bile orang dah start pegang tangan die. aku lak bertindak pegang tangan kiri ngn kanan die. maisarah kene cucuk tangan kanan.so aku kene pegang tangan kanan die jangan bagi bengkok. huis..time tu die dah start mengamok. en fadel lak dah berdiri 4 tapak blakang aku. hahaha. aku tau die seram!

alhamdulillah sekali cucuk je dapat darah maisarah. memule tu tanak kuar gak. seb baek akhirnye kuar. maisarah pe lagi mengamuk sakan la! sayu aku dengar die nangis. tapi aku tau maisarah sorang yg kuat. die saje je nak bagi mama ngan ayah die syahdu! wakakak.


cian anak mama ni.

muke baru lepas nangis

dah baek dah!
las2 tido die. penat nangis.
nape aku cakap maisarah sorang yg kuat? dalam bnyk2 peknensi aku, maisarah je yg berjaya survive. alhamdulillah. Allah nak bagi aku maisarah. padahal mase early peknensi aritu aku truk alahan.sangat teruk. kene warded more than 1 week. mase tu maisarah baru  6 minggu. klu ikutkan 3 lagi peknensi aku masing2 tak mampu survive bermule 8 weeks. sedeh kan? dats y bagi aku maisarah ni sangat strong.

sepanjang peknensi pon bagi aku terlalu bnyk stori yg sedeh2 yang aku kene hadap. bukan stakat masalah emosi pompuan mengandong yg tak tentu hala je. death by death aku dan maisarah hadap! termasuklah kehilangan abah tersayang. maisarah mmg kuat. dats y aku sama kuatkan diri demi maisarah tersayang...

i know u are strong honey...

notakakiku: hok aloh...tamching lak plak!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails