DiGi iPhone 4 Play

Friday, October 1, 2010

mak ai. lame gile nak tunggu aku hapdet blog dengan entri wajib yang telah ditetapkan oleh en nuffnang! bukan malas mahupon tak hinginkan iPhone itu..dek kerana kerja yang menimbun dan otak yang mengeras...maka entri2 yang diwajibkan itu terlambat la sket!

ok..task no 2!

here we go...

apps ape yang terbaek yang pernah aku cuba?? sejujurnya aku mmg tak penah cube mahupun try test mana2 apps iPhone ni. ye la aku mane penah pegang iPhone ni. klu stakat gune iPod nano tu penah ler. tu pon dah jadi bahan perhiasan kat umah aku ni.

tapi aku tadek la minah cikai yang langsung tak penah google pape pon pasal iPhone ni. dulu mase iPhone 3G kuar aku penah la berangan nak rembat satu. penah la sekali sekala aku google ape yang bestnye iPhone ni.  Skang ni yang PALING menarik minat aku sejak dah punya maisarah ni...

haha~ klu korang nak tau ni ler fevret maisarah! cam tau2 je iPhone ni! memang seswai app for moms and dad ni utk aku dan en fadel. korang nak tau. maisarah ni memang suke gile nursery ryhmes ni. dalam henpon COKIA aku, kitorang terpakse rakam nursey ryhmes dari youtube. sebab senang. kat mane2 maisarah bleh dengar lagu2 fevret die! antara yang die suke gilak..lagu old macdonald ni la! ish..best gile la iPhone ni!

goobie goobie here and goobie goobie goobie there!
{munyik ayam belanda part fevret maisarah dengan syarat kene menari2 bersama! kiutkan}

korang bayangkan la klu maisarah tengok old macdonald ni. pergh..dah la skrin besoo, ade retina display lak! kompem iPhone ni jadi hak milik mutlak die! korang tak rase ke??? haha~ jap. ade satu rahsia besar. maisarah ni hanye akan leka tengok tv klu tv tu flat screen ataupun LCD atau LED ataupon plasma. TV2 len sila jgn amek ati! jeling je maisarah tgk korang! so..kompem klu ku ade iPhone ni mesti tak berkelip die nonton!!kannnn....

haa....ni plak ape kebende yang tomey2 ni..!! bende ke2 yang bestnye apps for mom and dad ni ialah babyphone!!! gilak aku sukak! korang tau ak iPhone ni bleh jadi baby monitor??!! canggih kan?? senang je caranye. korang masokkan nombor korang..tak kira la opis ke. henpon ke. no umah ke. jiran umah sebelahnye no pon takpe. letak je iPhone ni sebelah baby kite. pastu klu baby kite terjage iPhone ni trus dial no yang korang save tu!! gilak tak?? best kan...?? senang keje korang. sangat bergune utk aku time aku tgh sebok2 ngemas rumah..(kemas ke?) basuh dan jemur baju (ye ke?) sapu2 umah ( sapu ke??) dan time tu maisarah sedap tido. tadek la kejap2 aku nak jenguk die. kejap2 aku nak jenguk die. aku letak je iPhone 4 ni sebelah die. klu die terjage henpon ayah die berbunyik!! best kan??

klu gini hebat la apps die....kompem la 100% iPhone ni hak milik mutlak maisarah.. haha.


dan lagi...yang ni pon best! iPhone ni bleh jadi buku dan berguna dalam meningkatkan IQ maisarah. hehe. ade bende yang dinamakan bumblebee touchbook! aku ngan en fadel skang ni dalam usaha menjadikan maisarah anak yang pandai dengan gaya kaca mata yang tebal! haha. tadek la. kitorang nak dedahkan maisarah kepada pembelajaran lebih awal. melalui iPhone ni aku bleh ajar maisarah macam2 vocab walau di mana kami berada! tekan2 gune jari je! best kan?? baru la maisarah minat nak blaja! gune iPhone beb! korang ade?? haha. belagak lak anak haku neh!

hmm..best la apps ni! ni la yang dikatakan 1 henpon dapat merapatkan ukhuwah 1 family! tak ke?? memang bagus la iPhone ni! diorang letakkan family is one of their agenda! kan bagus tu! tadek la orang kate iPhone ni utk golongan bisnes je! keluarga bahagia cam haku ni pon bleh pakai!! bestnyee....

notakakiku: tetibe terpikir..camne nak rebut iPhone ni dari maisarah klu die dah pegang?? en DiGi dan en nuffnang..bleh bagi 2 tak?? ngehehe~

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails