DiGi iPhone 4 Me

Friday, September 24, 2010

tau ak iPhone 4 launch kat Malaysia arini?? mak aih! tak sempat nak realisasikan impian punya iPhone dah kuar yang terbaru lagi canggih lagi hebat lagi bergaya! arrgghhh! mungkinkah kali ni impian memiliki iPhone tercapai?? tunggu dan lihat...putih cantikkan?? hehe.

kali iPhone tampil dengan gaya yang lebih hebat berbanding phone sebelum ni! dah bleh buat video call la weih!! yeay!! sangat hebat!

series aku jeles bile tgk kawan2 hapdet fb via iPhone! haha~ kekadang bile aku bukak fb pastu baca statement member update via iPhone buat aku rase.."hah..die dah pakai iPhone?? jelesnya!!" nape die bleh pakai aku tak bleh pakai! owh...sangat jeles! sungguh haptodet member2 aku ni! why can't i have one???!!!!

well i think this is my chance to be mak-budak-moden among kengkawan! apelagi DIGI..hadiahkan ku iPhone itu!! huwaaaa~

ok2 berbalek pada iPhone4 ni. klu nak dibandingkan tepon aku skang ni N***A *70.. memang sangat la joh bezanye. aku ngaku tepon aku ni dah agak ketinggalan zaman. mmg bleh hamek gambar...tapi tgk je la hasilnya. tak cantek dan berbintik2...blur! tapi dengan iPhone 4 ni..pergh! gambar jelas sangat2! mana taknye 5megapiksel weh! tak yah nak bawak kamera digital ke hulu hilir! sangat berbaloi! boleh hamek gambar maisarah setiap masa! haha. dah la bleh rakam video secara HD!! ingat astro je ke ade HD?? iPhone 4 ni pon ade la!! best giler! aku mmg perlukan features ni dalam fon sebab aku slalu rakam aksi maisarah! bukan ape sebagai kenangan!! dah la boleh rakam bleh edit lak tu! mmg canggih weih!!

kedua yang bestnya..FaceTime!! bleh tgk maisarah watpe kat umah nenek die dengan sangat jelas!! skrin iPhone 4 kan beso dan lebo!best2! dengan 2 bijik kamera yang diletak dalam iPhone ni video call yang dibuat melalui Digi sangat la berbaloi2!! tak rugi beb! tepon aku skang nih? hmm..mmg la Digi tu bagus tapi tepon aku wat potong mood je yang video call maisarah! maisarah pon nak tanak je tgk hp klu bervideo call dengan ayah die! tau la henpon mama tak canggeh nak oi! tunggu la mama dah pakai iPhone 4 ni! haha~ berangan!


dan lagi iPhone 4 ni ade application retina display! hape kebenda tu weh?? ok cam gini. klu korang tgk kat skrin iPhone 4 ni nanti..korang akan perasan mmg jelas, terang dan sangat la sharp skrinnya tu! ni disebabkan resolution die jaoh lebih tinggi dari tepon2 laen! again..sangat2 la berbaloi! aku bukan nak kutuk tepon aku yg banyak berjasa tu..tapi skrin display die kodi jek! haha~ iPhone tetap terbaek!!

haaa...part ni yang paling aku sokak! multitasking! tak best la klu ko ade tepon canggih manggih pastu ko tak bleh bukak banyak appplication at one time? aku ni jenis yang tak suke buang masa. klu browse internet pon aku msti bukak tab yang banayak! haha~ kat iPhone ni ko bukak la banyak mana pon application die...sket pon tak kan slow down performance or even the battery!! best kan??? memang best weih!



spec iPhone 4 kali ni beh kuang je ngan iPhone sebelum ni! ringan tau.. 137gm je. bestnye!! tadek la londeh jeans aku letak fon dalam poket! haha. ade GPS dan digital compass yang sangat seswai utk orang cam aku yg slalu la sesat klu nak berjalan! kat shah alam pon aku bleh sesat weh!

gilak memang gilak! iPhone 4 ni dah jadi satu fenomena luar biasa kat Malaysia ni. kompem yang mane kaya raya tu dah berebut awal nak beli phone ni. orang cam aku lak terpakse la tunggu contest camni nak rebut pluang punya iPhone 4 sendiri! klu sebelum ni asek dok telan air liur je tgk orang len pakai hopefully kali ni bila la orang len lak telan air liur tgk aku pakai! haha.

tengok ape yg DiGi provide weh! so.. ape lagi reason korang tanak gune iPhone 4 nih?? memang sangat best la dengan price plan berbaloi DiGi ni! dats why ler aku nk DiGi iPhone 4 ni!! gimme DiGi!!






notakakiku: nak menang bleh nuffnang?? (wah cam pantun!)

1 comments:

fadhilah said...

huhu mmg sonot iphone 4 ni, tp digi? hehe.. da tgk maxisnye?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails