Alhamdulillah..

Wednesday, April 29, 2009










Tahniah buat Along & Jue...




12 jam Jue dalam labour room turut menginsafkan aku yang hanya mampu berdoa dari luar. Keresahan dan kepenatan jelas terpapar dari riak muka cemas Along. Alhamdulillah..segalanya selamat. Kelahiran puteri sulung Along membuatkan aku kembali depressed! Bagaikan satu ketidakadilan aturan kehidupan dalam hidup aku. Suara jahat iblis selalu menghasut mengatakan sepatutnya aku yang terlebih dahulu menyambut kelahiran anak! Memang iblis sentiasa membawa anak adam ke arah kekufuran! Ya Allah kembalikan keimanan ku pada Mu.



Memang aku tak dapat tahan rasa sedih sebaik tiba di Hospital semalam. Lama aku duduk di surau untuk cuba tenangkan diri dan berlawan dengan bisikan jahat iblis! Aku lemah. Tak mampu kawal diri. Tak mampu tahan air mata yang bergenang dalam kelopak. Kembali ke sejadah dan kembali sujud aku padaNya. Aku tahu segalanya ada hikmah. Tunjukkan aku Ya Allah.




Kepada Along, kaklang minta maaf kalau semalam kaklang bertindak sombong. Bukan niat cuma satu tindakan luar kawal untuk kawal diri yang lemah ini. Pada mak ayah, kaklang tak pernah nak membenci sesiapa cuma kaklang masih dalam proses untuk menerima kehadiran orang lain dalam family kita. Pada Jue...tahniah!




Dan buat insan tercinta, abang...ayang akui perasaan inginkan anak terlalui menguasai diri. Andai kata ayang pernah terguris hati dan perasaan abang, tolong ampunkan ayang. Semua tu di luar kawal dan ayang cuba untuk memperbaikinya. Sejak kali pertama ayang pregnant, sudah mula wujud naluri hati seorang ibu dalam diri ayang. Dan naluri itu dari hari ke hari menjadi semakin kuat dan lekat dalam diri ayang. Walau apapun kesakitan dan keperitan yang bakal ayang hadapi, ayang tetap akan tabahkan hati dan berusaha demi kelahiran anak kita...Amin!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails