Cerita pecinta high heels

Wednesday, May 28, 2014

Aku admit.
Dulu aku mmg gilekan high heels.
Pantang tgk kasut yang bertumit halus, tajam dan runcing.
Paling tinggi yg berani aku pakai dan sesuai dengan ketinggian aku adalah 3inch.
Kalau aku pakai yang lebih dari tu aku kompem nmpak macam tiang lampu berjalan.
Atau galah pokok rambutan sedang berjalan.
Agak tak sesuai dan selalu menjadi bahan kawan2 sebab kawan2 semua pendek! hahahaha.





ni adalah design yang kekadang menjadi fevret aku melainkan tali yang panjang2 tu biasanya aku akan kerat. Tak kuasa nak melilit sampai betis bagai!

Tapi sejak dah mula kenakan stokin ni aku dah mula insap.
Memang sumer heels aku aku dah campak entah ke mana.
Cuma tinggal 2 je yg memang fevret aku.
Tapi tak penah pakai dah.
Penah jugak aku cakap dengan En Fadel nak jugak beli boots yang ade heels.
Contohnya camni:



Tapi En Fadel tak setuju.
Tabarruj katanya.
Dia kata nanti still ade bunyi yang akan menarik perhatian orang lelaki terutamanya.
Sia2 je cecita nak menutup aurat.
Betul jugak kata beliau.
So aku pon tak jadi pakai walaupun aku dah beli dengan harga yang bukan murah.
Ada lagi dalam stor aku.

So kawan2.
Tak salah untuk berfesyen.
Tapi biarlah menutup aurat dan mengikut syariat!


Sangat lebih baik kan??

*Oh sejak kes kasut kulit cadbury (read : vavi) yang aku beli dari Mysale aku lagi terus insap utk kenakan high heels. Rasanya itu adalah petanda untuk aku berhenti dan menjadi lebih sempurna. Alhamdulillah.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails