Set slimming ibu menyusu

Friday, January 25, 2013

Alhamdulillah. Rezeki anak kedua untuk fully bf dipermudahkan Allah.
Jika nak dibandingkan Maisarah dengan Iyas, Iyas bertuah sebab sehingga kini (Sudah setahun 3 bulan) Iyas masih lagi menyusu badan sepenuhnya. Alhamdulillah.

Memang ramai yang bertanya rahsia dan tips menyusu.
Jawapan saya sangat mudah. Yakin pada Allah dan diri sendiri.
Yang penting niat utama menyusu bukanlah mahu membandingkan diri kita lebih hebat dari yang lain kerana mampu breastfeeding anak sepenuhnya. Ya! Niat itu memang paling utama.
Biarlah niat utama kita betul dan pastinya niat itu kerana Allah.

Masalah utama kebanyakan mereka yang menyusu adalah hendak maintainkan berat badan.
Saya juga mengalami masalah yang sama. Pernah saya cuba berdiet dengan skip breakfast, lunch atau makan malam. Tapi jujur saya cakap, ianya memberi kesan pada susu saya.
Berat saya sebelum pregnant adalah 55kg. Setelah pregnant dan mula masuk kerja berat saya kekal 58kg selama 6 bulan. Rasa tidak selesa dengan keadaan itu saya mula mengawal pemakanan dan cuba untuk skip daily meals. Stok EBM mulai berkurang. Disebabkan sayangkan anak dan tidak mahu mensia-siakan cita-cita fully bf saya, saya kembali kepada jadual pemakanan asal.

Nasib baik saya dicadangkan oleh seorang sahabat untuk mendapat set shaklee seperti di bawah.
Memang marvellous!


Saya memulakan set slimming shaklee khas untuk ibu mengandung seperti gambar di atas sebulan sebelum bulan puasa. Sebenarnya untuk persediaan bulan puasa juga. Saya risau susu saya drop bila saya berpuasa nanti.

Alhamdulillah. Sejak consume set tersebut, susu saya ok. Walaupun di bulan puasa. Saya ceritakan secara ringkas fungsi vitamin dan supplemant di atas:
  1. Energyzing Soy Protein (ESP) : Memberi rasa kenyang dan tenaga yang mencukupi untuk ibu menyusu. Juga sebagai sumber protein untuk memelihara otot dalam proses penurunan berat badan. Jangan kita lupa, protein adalah penggalak susu yang baik!
  2. Alfafa: berfungsi sebagai span untuk menyerap bahan2 yang tidak diingini dalam tubuh (bertindak seperti fiber). Melawaskan sisitem penghadaman dan juga terkenal sebagai penggalak susu. Alfafa juga adalah salah satu sumber makanan yang terbaik. 
  3. Lecithin: Sebagai pembakar lemak dan kolestrol yang berlebihan. 
  4. Herb-Lax: Berfungsi sebagai penyahtoksin terbaik dan detox semulajadi yang paling selamat. Kepada mereka yang mempunyai malasah untuk membuang dan inginkan sistem yang lebih lancar, Herb-Lax adalah yang terbaik.
Saya sendiri berpuas hati dan masih menggunakan set ini! Berminat dan ni ngin tahu lebih lanjut?

Nurul Affendi
Id no: 882623
FB: Nurul Affendi
ym: nurul_affendi
Whatsapp: 012 9626247
email: nurul_affendi@yahoo.com

Published with Blogger-droid v2.0.9


0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails