Penyakit Hati

Friday, October 19, 2012

Saya tidak punya apa yang istimewa.
Yang ada hanya Allah, suami, anak2, keluarga dan kawan2 yang sentiasa menyokong saya tidak kira hujan mahupun panas.

Tak perlu ada rasa iri hati dengan saya.
Mahupun punya niat jahat terhadap saya.
Ikhlas lah dalam setiap perbuatan saya yakin hati kamu juga pasti ikhlas terhadap segalanya.
PErsahabatan tidak memerlukan wang ringgit mahupun janji2 manis.
Persahabatan hanya memerlukan keikhlasan dan keikhlasan itu akan datang dari jiwa yang bersih.

Kamu tidak perlu menjadi seorang yang pangkat mahupun berkuasa untuk menakluk dan memiliki hati yang lain.
Cukup sekadar senyuman ikhlas dan hati yang bersih.
Saya yakin ramai yang mendampingimu dengan ikhlas.

Cukuplah dengan rasa iri hati itu.
Hidup di dunia hanyalah satu langkah awal utk perjalanan di akhirat sana.
Jika kemaafan tidak dibuat di dunia. Mampukah kemaafan dipinta di sana kelak?

Berdamailah wahai hati.
Usah biarkan hati terus dihimpit rasa pedih.
Kasihan si hati.
Hitam disebabkan perbuatan buruk sendiri.

Notakakiku: Ya Allah jauhkan aku dari penyakit hati. Istighfar.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails