Iyas dah besar

Thursday, July 26, 2012


Kejap je kan?
Dah masuk 9 bulan.
3bulan lagi dah masuk setahun.

Rase macam baru smlm aku dpt tau tentang ketiadaan ayahanda tercinta.
Aku dah tak dpt nak elak.
Setiap kali tgk iyas membesar, setiap kali tu jugaklah aku terkenangkan ayah.

Ingat ayat terakhir dia untuk aku.
"kaklang jaga diri, jgn risaukan ayah"
Kaklang tak risau. Kaklang tau ayah dah berada di tempat yang paling aman.

Setiap kali tgk siaran langsung terawih dari Mekah, rindu makin menebal.
Selalu jugak aku harap aku boleh nampak kelibat ayah.
Tapi boleh ke? Logik ke org yg dah takde boleh keluar solat terawih sesama?
Wallahua'lam.

Bulan puasa ni lagi bertambah rindu kat ayah.
Ayah tak berbuka di rumah.
Dia akan ke surau dulu untuk laungkan azan.
Berbekalkan kurma dengan air kosong yg mak bekalkan.
Ayah buka puasa kat surau. Lepas selesai solat maghrib berjemaah baru ayah balik makan kat rumah.
Lepas tu die bergegas ke surau balik utk laungkan azan isyak pulak dan terus berterawih.
Rindunya....

Notakakiku: Kurniakan sebaik baik ganjaran utk ayahanda ku ya Allah. Amin.
Published with Blogger-droid v2.0.6

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails