Pemain Bola Muslim yang HEBAT!!!

Thursday, June 14, 2012

aku cuma cut and paste dari sini sahaja!

Sangat menarik kan??
Rupa-rupanya ramai pemain yang hebat di peringakt antarabangsa adalah pemain Muslim.
Lebih hebat mereka yakin dengan kehebatan Islam itu sendiri!

Macam Zinadine Zidane...dia pernah cakap solat 5 waktu tu buat dirinya tenang!
Kagumnya la...
Tapi lebih kagum kalau diorang maen bola cover lutut memasing! Mesti lagi hensem!

Bila la pulak orang yang sedia Muslim cam aku ni nak lebih mendalami agama Islam??
Jom kita ramai2 nak?

pssttt...player no 6 tu tgh hot skang sbb die berjaya sumbatkan gol utk perancis bebaru ni!!
GO Nasri GO
!

notakakiku: aku rase ade ramai lagi player muslim. tak ke?? korang lak cube listkan!!

Berkenalan dengan 10 pemain bola sepak Muslim

1. Nicolas (Bilal) AnelkaBekas penyerang Chelsea, Nicolas Anelka memeluk Islam pada tahun 2004, dengan mengambil nama Islam Abdul-Salam Bilal. Anelka adalah seorang pemain Manchester City pada masa itu dan mempertimbangkan bergerak untuk bermain bola sepak di UAE sebelum menyelesaikan bergerak ke kelab Turki Fenerbache.Beliau kini bermain untuk kelab profesional China, Shanghai Shenhua.
2. 
Franck (Bilal) RiberyBahasa Perancis pemain Franck Ribery memeluk Islam, dengan isteri Perancis-Algeria beliau telah dibesarkan sebagai seorang Islam sendiri. Ribery pernah dipetik sebagai berkata "Saya berdoa lima kali sehari, saya melakukannya kerana ia membolehkan saya dibebaskan dan saya berasa lebih baik selepas itu." Beliau kini bermain untuk kelab Jerman, Bayern Munich.
3. Kolo (Habib) Toure
Kolo Toure lahir di Ivory Coast dan bermain untuk Mimosas ASEC sebelum beliau berhijrah ke Arsenal. Toure,  Beliau kini bermain untuk Manchester City.

4. Frederick (Oumar) Kanoute
Perancis yang dilahirkan Mali Kanoute, yang bermain untuk Seville dan pasukan kebangsaan Mali sebagai penyerang, telah mengamalkan Islam sejak umur 20 (dia kini 32). Beliau enggan memakai baju Seville kerana ia ditaja oleh 888.com laman web perjudian, dan telah diberikan jersi jenama percuma. Kanoute juga telah membeli sebuah masjid di Seville untuk 700 ribu $ selepas pajakan yang telah tamat tempoh.

5. Karim Benzema
Karim Benzema dilahirkan di Perancis kepada ibu bapa keturunan-Kabyle Algeria, dan seorang Muslim . Benzema kini bermain untuk Real Madrid dengan pemindahan 35 juta euro dari Lyon, dan pemain tetap antarabangsa untuk Perancis.

6. Samir Nasri
Samir Nasri digelar sebagai 'The New Ronaldo'. Walaupun Nasri mungkin tidak mencapai perkara yang sama seperti Zidane, beliau tanpa ragu-ragu pemain yang sangat berbakat. Nasri dilahirkan kepada ibu bapa Algeria di Perancis dan dibesarkan sebagai Muslimm. Dia berada dalam pasukan kebangsaan Perancis dan juga bermain untuk Manchester City.

7. Yaya Toure
Yaya Toure adalah adik kepada Kolo Toure (nombor 3) dan dahulunya dimainkan sebagai pemain tengah pertahanan untuk Barcelona, ​​walaupun beliau bukan seorang pemain pilihan pertama selalunya. Seperti adiknya, Yaya adalah seorang Muslim amalan. Beliau kini bermain untuk Manchester City dan juga untuk pasukan kebangsaan Ivory Coast.

8. Hatem Ben Arfa
Hatem Ben Arfa adalah pemain yang berbakat antarabangsa Perancis berketurunan Tunisia, dan dahulunya dengan Marseille. Bapanya adalah antarabangsa Tunisia, dan seluruh ahli keluarga beliau adalah Islam. Pemain tengah United, Newcastle menyerang telah digambarkan sebagai "salah satu bakat yang terbaik rata di Perancis".

9. Khalid Boulahrouz
Khalid Boulahrouz pertahanan Belanda antarabangsa keturunan Maghribi Berber. Dia bermain di Jerman Stuttgart sehingga kontraknya berakhir pada bulan Mei 2012. Beliau kini dalam pasukan kebangsaan Belanda sebagai pembela.

10. Abou Diaby
Abou Diaby, seperti adik-beradik Toure, keturunan Ivory Coast. Beliau telah dibesarkan di Perancis, dan telah bermain untuk pasukan antarabangsa mereka. Bintang Arsenal, yang bermain sebagai pemain tengah pusat, kekal sebagai amalan Islam.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails