My Little Girl Maisarah

Thursday, June 14, 2012


Maisarah sekarang ni tak bleh minum susu dengan baik.
Sejak smalam lagi die kurang minum susu.
Kes nye die tersengguk and maybe bibir atau gigi atau mulut die tercedera time tgh mengamuk satu mlm tu.
Akibatnye die refuse nak minum botol.
Kesian. Tapi aku tatau nak buat ape.
Any idea?

Smlam die marah2 lagi.
Kesian en fadel yang terpaksa ikutkan kehendak hati die.
Kejap nak dukung. Kejap nak dok bawah.
Ajak masuk bilik belakang. Ajak bukak peti ais.
Kalau tak ikut nnt die mengamuk dan menangis.

Part paling sedih bila aku nak dukung die tanak.
Langsung tanak dengan aku.
Aku tukarkan pampers pon bleh die bukak balek pastu suh ayah dia pakaikan.
Memang sedih hati ni bile anak yang dulu rapat ngn kita buat camni.
Tapi maybe salah aku gak yang garang sangat dgn die.

Slow2 aku pujuk dia. Ade la a few tactics yang bleh buat dia cair.
Last2 die tidur jugak dalam pelukan aku.

Aku tatau la mak mak yang laen ada hadap perkara yang sama atau tak.
Tapi aku rasa umur time ni la cabaran makin dasat.
Umur yang mana dia sedang bermain dan belajar tentang emosi.

Aku dah amek beberapa tindakan dan langkah terbaik utk tangani perangai maisarah yang sekarang ni memang banyak menguji kesabaran aku dan en fadel.
Berkat perbincangan dengan sahabat2...insyaAllah aku akan kuat.
Tak perlu kot aku join nangis time maisarah nangis. Hahahah.

Cuma sekarang aku sangat risau die tanak minum susu.
Bile aku tanya maisarah sakit mana die tanak pulak tunjuk. Tapi bile die hisap botol nanti die bgtau aku die sakit kat mulut.
Bila nak tgk die tak bg.
Camne nak buat tu?

Anakanda Maisarah,
Mama sayang sangat maisarah.
Maisarah la buah hati mama.
Mama pon sayang sangat iyas.
Iyas pon buah hati mama.
Maisarah kan anak solehah.
Maisarah anak yang pandai.
Jangan sedih ye sayang.
Mama akan sentiasa berada dalam hati maisarah.

xoxo,
mama


Published with Blogger-droid v2.0.4

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails