burger bakar

Tuesday, May 29, 2012


Memang lately sgt glamer la kan burger bakar. Bersepah2 dah kedai burger bakar bukak. Sebenarnye burger bakar ni bukannya special ape pon. Burger king pon actually is burger bakar. Diorang grill patty instead of rendam dlm minyak panas menggelegak.

To be frank aku tak penah la cuba memane burger bakar yg ada di pasaran kecuali burger king. Aku selalu buat sendiri je. Klau bajet besar memang gah la home made burger aku. Klu bajet ciput ala kad je la burgernye.

Eh..mmg buat sendiri la...bukan beli daging burger ramly mahupon azmy. Mmg beli daging cincang pastu campur tu ni bagai...siap la patty aku yg tak seberapa. Letak cheese. Beli lettuce yg sedap. Letak mayonis dan roti kalau bleh kene cari yg ade bijan kat atas tu! Yg slalu aku beli brand gardenia. Tapi kalau tadek aku sesah je apa yg ade.

Kalau buat burger sendiri kat umh lagi best sbb ko bleh alter sesuke ati. Kalau umah aku kn buat 2 resepi. Satu untuk aku n fadel lagi satu untuk maisarah. Ala ala kiut gitu burger die. Gambor burger maisarah tadek. Tapi tetap roti je yg die bedal smpi abes. Sabar je la..

Kalau korang nk resepi patty ni google je type home made patty! Macam2 version yg kuar! Huhuhu...

Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comments:

eijasya said...

ko wat aku lapar la tgk burger ko tu...
aku nk try wat sendiri la patty tu.. cam best jerkan ikut citarase sendiri ni...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails