............

Sunday, November 13, 2011

smalam aku masuk bilik mak.
saje nak amek baju2 kotor nak dibasuh.
tetibe aku terbau haruman attar ayah kat tepi tingkap.
aku selak langsir.
nampak baju melayu ayah yg masih belum dibasuh.
mungkin baju melayu yg terakhir ayah pakai kat sini.
aku seluk poket baju melayu ayah.
ada tasbih kaler biru dan sehelai tisu.
tetibe datang rasa sebak.
aku cium tasbih biru dan pegang tisu tu.
terasa nak peluk ayah.
secara spontan aku peluk baju melayu ayah yang elok tergantung di tingkap.
seolah2 tgh peluk ayah erat.
tak semena air mata aku mengalir.
laju.
rindu menebal datang lagi.

"ayah...semoga ayah tenang di sana. insyaAllah kita akan berjumpa lagi ayah. doa kaklang sentiasa untuk ayah. kaklang sayang ayah sampai bila-bila".

notakakiku: ya Allah kau lindungi ayahanda dan bondaku.amin.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails