bersabarlah wahai hati..

Thursday, November 10, 2011

sejak aku uruskan maisarah dan iyas sorang diri tanpa bantuan en fadel aku mmg ngaku yg aku selalu dalam keadaan hi-pitch!
dengan ragam maisarah yang semakin pelik dan bukan2..aku kekadang jadi ilang akal.
aku tau nape maisarah jadi camtu.
die sekadar nakkan attention sebab die tau yg aku bukan lagi hak die 100%.
die dah kene share aku ngn iyas which is aku tau die still dalam tempoh masa utk menerima keadaan pelik ni.

maisarah ni sejak ada iyas satu perangai die yang aku naek muak die suke berdrama..
kalau tak dapat apa yg die nak die akan buat2 jatuh tergolek atas lantai..
ya Allah sabar je la aku ni..
dah tu nak suh orang angkat dukung die.
pastu die slalu menjerit2 lagi hi pitch dari aku!
kejap2 menangis. kejap2 merengek.

ya Allah Kau kuatkan la hati ni.
aku kesian tgk maisarah bile aku marah2 die.
sedeh aku tgk air mata die meleleh.
sayu ati die suara dia menangis.

aku tau anak2 amanah Allah. aku tana orang kate pandai buat tatau jaga. aku nnk yang terbaek utk anak2 aku. aku nak anak2 aku jadi insan yang berguna. aku nak anak2 aku rasa kasih sayang aku. aku tanak sorang pon rasa terasing atau rasa tak disayangi.

maisarah..mama sayang sangat maisarah. tapi maisarah kena faham keadaan mama sekarang. tunggu mama dah sihat sket nanti mama bleh dukung2 maisarah..jalan2 dengan maisarah. sekarang tak boleh lagi. maisarah dah ada adik sekarang. maisarah dah jdi kakak. mama harapkan maisarah utk jaga adek2. mama sayang sangat maisarah. maisarah jgn la selalu sedeh2 ye...

notakakiku: wahai hati bersabarlah selalu..

1 comments:

Ummu Adnin said...

sabar la mkcik..huda yg xde adik ni pun selalu wt aku geram..sampai st time tu a.nadmin mrh dia..dia ngs tersedu2..tp, pastu, dia peluk dn pesan elok2 kt telinga huda, ckp yg kitaorg sayang dia..sampai dia angguk dn kt ye..skrg ok skit..kita org try wt camtu kt dia bila dia mengamuk..ko kn tarik perhatian maisarah dgr ko ckp sampai dia angguk..mmg dia nak attention je tu..:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails