big gurl turns 17months!

Wednesday, September 21, 2011


point kat sana
 
point kat situ

anak dara aku sorang ni dah makin lasak!
sume bende nak buat sendiri.
mkn nk sendiri.
tutup botol susu sendiri.
nak tolong siram pokok bunga sendiri.
nak guna sudu sendiri.
nak amek makanan dari fridge pon sendiri.

alhamdulillah...kira tu perkembangan positif la kan.

tapi..

anakanda sulung ni masih belum boleh bercakap.
yg die tau bahasa rojak korea-jerman die.
pastu suke benor point kat something suh aku  ngan en fadel tgk.
die punya bebel tu huish...kalah pembaca berita kat tv3.
kalau dalam kete tu mmg die la paling bnyk cakap.
walaupun mama ngan ayah tak paham maisarah cakap apa, mama ngan ayah sonot giler layan maisarah membebel.

satu lagi yg aku lemah.
maisarah ni malas btol la nak gosok gigi.
berus gigi dah kali kedua aku beli.
yang first tu hilang ntah mane.
yg kedua ni pon kekadang je die nk gosok.
most of the time jadi sculpture kat bilik air.
memacam cara dah aku try pujuk die.
so sesape yg ade tips cam ne nak ajar toddlers gosok gigi plz la share ngan teman ni...

since dah tak dok taska ni aku jadi sket risau dgn perkembangan pembelajaran die.
asek dok pikir nak resign jadi housewife je.
nak home-school anak aku dari usia muda lagi.
maisarah ni dah tak lama lagi nak masuk 2.
aku tanak lambat2kan pembelajaran die.
masa yg ada kat rumah pon kejap je.
kol 9 dah tido dah.
mane smpat nak ajar. nak borak. nak layan die gelak.
huwaaa...nak jadi housewife!!!

notakakiku: sian en fadel nk tanggung kami anak beranak kalau die keje sorang2..kan?

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails