Tazkirah Jumaat: Wanita kaum teramai di neraka!

Friday, June 24, 2011

.: Rasulullah saw bersabda,"Wahai kaum wanita,brsedekahlah kalian & prbykkan istighfar.Kerana aku melihat kalian lbh byk menjadi penghuni neraka."Seorang wanita yg cerdik diantara mereka bertanya,"Wahai Rasulullah,kenapa kaum wanita lbh byk menjadi penghuni neraka?"Rasulullah saw menjawab."Kalian banyak mengutuk & mengingkari kebaikan suami." 

~ HR Muslim :

aku petik dari satu blog yang aku follow sejak owner blog ni ditimpa tradegi sedih. tujuan aku follow blog dia bukan skadar untuk suka-suka tetapi untuk sama kongsi kesedihan dan sama merasa insaf dengan kenikmatan dunia yang hanyalah tumpangan kita sementara ni.

sedeh aku bile bace luahan hati die.

so kepada yang masih mempunyai suami...especially utk diri sendiri..hargai suami kita! sentiasa ucapkan sayang dan sentiasa jaga hati dia. semoga Allah kekalkan en fadel sebagai suamiku di dunia dan akhirat. amin~

notakakiku: kalau zaman bercinta dulu rasenye setiap sms ade perkataan 'ailebiu'!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails