maisarah tanpa mama

Thursday, June 9, 2011

smlm aku sampai airport beh kuang pukul 1120pagi. alhamdulillah dapat landed dgn slamat walaupun cuaca agak ber'cloudy'. sampai je trus on hp. dapat msg en fadel.
"abang kat tmpt drop off ni. maisarah berak. kalau bleh cepat sket."
haih..maisarah ni..camni cara die sambut mama. aku gelak je.
hamek je luggage aku trus g kat en fadel. bukak je pintu tgk maisarah tgh mengamok. nangis yg sangat kuat. air mata bercucuran dengan sangat dasat. tak cukup air mata..air liur air idung sume kuar! cam truk sangat nangis. aku pelagi tak smpt nak duduk dalam kete aku trus sambar die. nampak muke aku je die nangis lagi kuat!
gilak la...panik jap aku tgk! dapat je peluk die aku tepuk2 badan die. usap2 kepala die. kiss pipi die.. tapi nangis die tak jugak stop. makin sedu sedan aku dgr. die plak peluk aku kuat bukan main. siap tepuk2 lagi blakang badan aku. aku pe lagi...trus join menangis.siap cakap..
"ok2 pasni mama tak tggal maisarah dah. mama promise."
sedeh dowh. tak pernah aku tgk die nangis camtu gaya. lama gak la nak bagi redha. bile aku nak cuci berak die, die nangis lagi kuat! rupenye bawah kelengkang die tu still tak bape baek. still merah2. siannye la anak aku ni. dah nak masuk 2 mggu tak baek2. besanye ok jek! ni yg aku heran ni!
bile aku sentuh part bawah tu makin kuat die nangis. pedih kot. aduyai! aku ade beli bebear (teddy bear..maisarah panggil bebear) utk die. die amek siap peluk lagi. tapi nangis still tak stop!
sedeh aku tgk. nampak cam rindu gile die kat aku. sepanjang perjalanan dari lcct ke ice rum nilai tu die asek peluk aku! rindu mama ek sayang? mama pon rindu.
tapi sampai je ice rum nilai. terus hepi. siap nak jalan2 keliling kedai lagik. tapi aku perasan yg maisarah tanak berenggang ngan sesape pon. kalau ayah die bergerak sket mula la die panggil. kalau aku bergerak pon die mula nak nangis. sedeh kan..budak besar tu pon paham erti perpisahan.
so..pasni kalau aku kene g jaoh2 insyaAllah aku bawak anak2 dan laki aku. tak sanggup dowh kalau camni gayanye.

notakakiku: bukan maisarah je meraung..aku pon sama meraung masa kat kuching aritu.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails