entry berabuk: maisarah amek darah~

Wednesday, June 15, 2011

maisarah amek darah. ecececece..macam pantun lak!

seperti yang telah aku kobarkan pada sume. las monday aritu maisarah kene g tanglin lagi skali utk buat Hb analysis yakni kene amek darah utk kesekian kalinye. taksalah aku sepanjang idup maisarah ni dah kali keempat darah die diamek secara paksa rela oleh petugas kesihatan! takpe nak..demi kebaekan tak salah!

memandangkan ini dalah Hb analysis bukan FBC yang besa2 maka kuantiti yang perlu diamek adalah banyak dari biasa! sangat banyak bagi sorang baby! 3 container beb! 3!!!

bnyk tu! sian btol anak aku. memula nurse cam dah give up sbb vein maisarah halus sangat! ye la kan..vein anak kecik. mmg la halus. nurse siap cakap kita try dulu..kalau tak boleh awak kene pegi HKL. akudah seram dah. aci maen try lak tangan anak aku.

seb baek la ade senior nurse yang cakap kat lengan maisarah ni nampak cantik je! maka dengan itu, maisarah diarah baring di atas katil. aku pegang je anak aku yg dah mule meraung sejak awal masuk lab lagi. subhanallah! mase nurse cucuk n sedut darah tu maisarah punye la meraung yg amat kuat. die buat muke simpati mintak aku amek die. alhamdulillah dapat gak kuantiti yg diorang nak tu!

siap je aku terus peluk maisarah. die siap tunjuk pintu nak ajak aku kluar! before kluar nurse bagi adiah kat maisarah! dapat lollipop! yeay!

lollipop maisarah tu las2 haku yg makan!

siankan...kecik2 dah kene amek darah banyak2!
nak dijadikan cite. ari senin tu pon aku jumpe doktor sbb aku demam. aku pon kene amek darah tapi FBC test je la. mase nurse amek darah aku die cucuk lengan aku tetibe aku trase sakit. bayangkan la aku yg dah beso panjang ni pon rase denyutnya..maisarah camne? sian btol. time tu gak tetibe mate aku bergenang. sian anak mama..

senin tu aku dapat mc. so dengan adenye mc dapat la aku dok rehat jaga maisarah kat umah. mesti die rase tak selesa kat lengan tu. alhamdulillah...arini maisarah semakin baek! smoga maisarah trus sehat dan jadi anak yang solehah dan pandai! amin~

notakakiku: aiyak. lupe nak suh die makan antibiotik!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails