Minum Air Gula

Wednesday, May 11, 2011

geram. smlm before balek umah dapat lak call dari klinik tanglin suh aku datang klinik minum air gula! wat de heck?! minum lagik?! ok aku stress!

ape kejadahnye minum air gula di waktu harga gula meningkat naek? ape la diorang ni? tak sayang duet btol! ok. otak aku dah pusing ligat tringat kesah setahun stengah yg lalu. time peknenkan maisarah. pon kene minum air gule! geram! stgh jam aku minum las2 air gula tu jadi bahan ak umuntah kat jamban. flush. babai! tapi sket punye geli nak kuarkan dari perut naek ke tekak kluar ikut mulut! yek! tobat aku serik!

ya Allah. sekali lagi aku kene minum. camno nak hadap ni. aku request nak minum arini sbb maisarah kene jab 1 year arini after 2 kali pospon. so malas la nk ulang alik g klinik aku pon mintak minum air gula tu arini gak! aku tak rela! kene paksa gak! lupe nak bgtau reason nape aku kene minum air gula.

aku hadap 3 kali abortion! tu sbb aku kene minum air gule! aduyai! mase peknen maisarah pon reason yg sama. klu camni setiap kali peknen la gamaknye aku kene minum air gule! mane taknye history tu mmg dah tercatat kat buku pink aku! geram!

klu aku cakap ngn doktor, doktor pon mesti cakap tak payah minum. konfiden jek kan? sbb aku dah buat test ni sbelum ni. negative. history family aku pon tadek yg kencing manis! sume kencing hancing! hahaha~

so tak perlu la nak test banyak2 kali. takkan setiap kali peknen nak kene test! tgk aku ulang ayat tadi! geramnye pasal!

maisarah yg kene jab arini lek je. sket pon tak nangis. cume buat muke pelik je bile nurse tu kuarkan jarum. kali ni aku tak pegang die sbb aku kene g amek darah. ayah die yg take over! bravo utk en fadel yg dari dulu slalu ingatkan aku die tanak bawak anak g cucuk sbb serem! hahaha. las2 sbb aku tadek maka terpaksa jugak die yg bawak! luv la sayang! ayah mmg hebatkan maisarah!

seb baek maisarah okek. kalau tak panik gak kot ayah...ekekek.

mama lak yang panik glabah lelebih kan maisarah! hmm..hopefully pasni aku tak hadap dah air gula ni. tak larat dah nak layan! dah la kene pose bagai. perut kosong tetibe isi ngn air gule. tak ke terkejut usus2 aku?! pastu kene amek darah! 2 kali! sebelum dan sesudah! dah seksa minum air gule kene tunggu lak lagi 2 jam. konon nak air gule tu resap masuk salur2 darah aku! ekekek. yeye je statement aku ni!

so end upnye aku dah mabuk2 kat opis ni. perut sangat lapa tapi tak lalu nak makan. still trase air gule tu kat tekak aku! oh maisarah...kan best kalau air gule tu diganti dengan air coke! bukan same je ke kandungan gule tu?

ok la..sesape nk tau lebih lanjut dan mendalam pasal test minum air gule ni atau bahasa doktornye berbunyik MOGTT sila klik kat sini. sangat membantu dari aku yang cuma membebel kat sini! papepon mama hates air gule alot!!!

notakakiku: kejap je dah 17 minggu second peknensi aku ni. and my baby is the size of an avocado. olololo..kiutnye anak mama sorang ni!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails