maisarah masuk taska!

Tuesday, May 10, 2011

InsyaAllah kalau tadek aral melintang mulai 1 Jun ni maisarah aku masukkan ke Taska Murni Childcare & Development Centre. sebelah opis aku je.

camne ek maisarah masuk taska. agak2 die bleh adapt ak? setahun die dok umah berkepit ngn ayah die je. camno tu. agak2 meraung ak die kat taska? ke ayah die yang meraung? ekekeke.

aku dah listkan sume pro and cons utk hantar maisarah ke taska ni.

antara yang pro nye:
-maisarah lebih pandai bergaul
-maisarah dapat improvekan skill moto halus die bile tgk ade pesaing sekeliling die.
-maisarah lebih independent.
-maisarah akan lebih celik akal dan berpandangan luas.
-maisarah dapat blaja apa yang aku ngn ayah die tak sempat nak ajar.

yang cons lak:
-yuran taska ni sangat mahal so kene la aku cut cost yang laen2
-takot maisarah lambat adapt dan asek meragam kat taska. aku kat sebelah lak yg risau.
-risau maisarah nye behaviour jadi contra dgn perangai die kat umah.
-aku tak punye pengalaman hntar anak ke taska so takot aku je yg lelebih.
-camne kalau aku cuti 3 bulan pas bersalin nanti. sape nak hantar amek maisarah kat taska? sian plak die tadek yg dekat ngan die.

smenanye aku ni lebih kepada risau. bimbang. takot. sume ade! kalau pasal duet mmg ye aku bukanlah golongan yang kaya yang simply bleh kuarkan duit sebanyak itu bebulan. bleh bayar kete kancil utk sebulan. tapi demi maisarah aku akan usahakan yang terbaek. dalam masa yang sama mmg aku nak cari maid. bayangkan la kalau anak 3 orang! 300 sorang! gulp! 1000 utk semua! matik!

ya Allah permudahkanlah urusan kami sekeluarga. semoga maisarah dapat jadi anak yang baek dan solehah. amin~

sape nak tau pasal taska murni ni bleh gugle kat sini. nak bace testi orang klik kat sini lak..

notakakiku: otak rase sedikit letih dan ati rase sedikit tak senang arini.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails