maisarah berpiknik!

Wednesday, May 18, 2011

memula aku was-was jugak nak bawak maisarah pegi mandi waterfall. ye la lately ni kan banyak sangat brite pasal mati lemas. seram jugak! tapi sebabkan aku tringin nak terjun dalam sungai kenalkan maisarah ngan nature ni. so aku ngn en fadel tawakkal sahaja la. insyaAllah tadek pape.

so pagi semalam..aku beria la bangun awal. siapkan bekalan utk berpiknik. masak nasik goreng je pon. kitorang plan nak bakar ayam buat bbq kat sane. lupe plak...sah2 la kalau nak berhibur cenggini aku ajak babad aka suzie dan family!

kitorang sampai sane dah lewat dah pon. beh kuang kol 12. punye la ramai manusia! rase nyesal lak sampai lewat! nak cari parking kete pon susah! ade la dalam stgh jam dok sesah cari parking! dah dapat parking..sesah cari port lak! aduyai! hampir sume ceruk dah ade orang bentang tikar!

las2 kitorang panjat bukit! mak aih! sesak nafas den! dengan barang2 yang banyak. dengan dukung maisarah lagi. dengan carry baby dalam perut lagi. semput jugak la aku ngn babad ni! en fadel ngan en hakam (laki babad) dah gerak dulu nak g cari port baek! las2.. alhamdulillah dapat gak port baek!

memule maisarah cam takot giler nak jejak kaki dalam air. korang bayangkan la kalau mandi ari2 pon kene mandi air suam..ni nak pekena air sejuk tahap gigil! aku pon cam tak konfiden ngn maisarah.
hadif (anak babad) dah besa dah mandi sungai. punye la tak sabar nak terjun! maisarah gak terkial2.

tapi las2..korang tgk la pic yang tak seberapa ni...excited beb dapat berendam dalam air!! sonot aku tgk!



lepas mandi manda, sambil selang seli g makan2, sambil tgk en fadel ngn en hakam dok bakar ayam! pergghhh..bau die..tak tahan beb! teringat sampai skang! dalam kol 330 kitorang balek. mmg best ar! lenkali aku bleh bawak maisarah lagik. rupenye sonot die mandi sungai! cayalah anak mama. dalam kete...hadif ngn maisarah tido sebab letih snagat mandi manda!

notakakiku: anak aku tak pandai berjalan tapi dah terer berenang! hahaha~

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails