susah kalau keje ngan manusia busuk hati

Tuesday, March 8, 2011

semenanye aku nak hapdet cite pasal maisarah yg still tak sehat tu.
sian anak mama.
kompem baru lepas nangis ni.

tapi ade stori yg lebih hangit.
sebab ade bende busuk kat opis aku ni!

situasinya camni:
aku ditugaskan utk compile segala report menjadikan satu.
mmg dah tugas aku tetiap bulan.
tapi setiap bulan ade je yg tak kene.
data salah la. salah add up la. salah formula la.
so utk mendapatkan report yg sanagt cantek kali ni aku mmg amek masa yg lama sket utk kompile sume tu.
dalam keadaan aku yg asek dok loya ni. aku hadap gak pc walaupun setiap setengah jam aku kompem tutup mata jap. dah nama tugaskan kene la buat.
sepatutnya aku hantar kat bos aku ari jumaat. tapi mmg tak sempat siap dan aku tanak buat keje rushing2! so aku mintak extend ari senin. so bleh la aku kompile kat umah.
ari jumaat tu bos aku dah report kat bos besar yg die baru je dapat dari aku. so die baru je semak. dalam erti kata lain she blamed me sbb aku lambat buat keje.
aku mmg dah malas nk layan bos aku yg busuk ati ni.
suka ati die la nak buat ape. sebab aku tau Allah Maha Berkuasa.
aku mmg tak bleh nak hukum die. lantak la die.

sepatutnya ari senin (semalam) aku masuk keje.
tup tup maisarah lak sakit since ahad lagi. mula dengan demam las2 cirit birit sampai arini pon tak sehat lagi.so aku dah decide yg aku amek EL ari ahad sebab teruk sangat aku tgk maisarah.
bile dah tau nak EL tu aku pon pelagi..siapkan la keje compilation aku tu. yup mmg salah aku sbb buat keje dalam keadaan tergopoh gapah.
end upnye ade la yg aku salah add up.
tapi bukannye big mistakes pon. aku rase klu org yg besa tgk formula tu die bleh tolong aku dengan mudah tanpa perlu persoalkan keje aku.
tapi laen lak yg aku dapat klu keje ngn orang yg busuk hati cam bos aku ni.

Nurul
Sila pastikan laporan u disemak sebelum email kepada saya
Report ini tidak balance dan format untuk laporan pembangunan ikut Kem P & S ada kesalahan
Sebagai pegawai yang telah lama dan senior dalam penyediaan laporan prestasi ini,
kesilapan sebegini tidak boleh berlaku.

tu la kan..bukan susah mane pon nak edit. aku sendiri tak penah komdem bbdak aku klu diorang buat mistakes. bukan comlicated sangat pon.
aku  malas nk komen banyak2. tapi ni la die klu bile dah busuk ati. dan aku yakin die akan terus blame aku dan sampaikan hal ni kat bos besar.
yang bleh aku cakap. Allahu Akbar!

notakakiku: "Bsyukur pd org yg myakitimu krn dialh org yg mnabahknmu,bsyukur pd org yg mnipu kamu krn dia yg mningktkn pgetahuan kamu,bsyukur pd org yg xendhkn kamu krn dialh yg mmupuk kamu bdikari,bsyukur pd org yg mjatuhkn kamu krn dialh yg mperhbtkn diri kamu,bsyukur pd orng yg myeksa kamu,krn dialh yg mguji ksbaran kamu,bsyukur dgn sgla ujianNYA krn semuanya mningkatkn iman kamu,moga redha Allah sentiasa bsamamu selalu" -- nasihat seorang sahabat. thanzxs ain!

1 comments:

aiza said...

sabaq la wei...
hidup ni mcm roda...
kdg kt atas, kdg kt bwh...
kiter buat aper yg termampu..
kiter bkn hidup utk kerje...
kiter kerje utk utk hidup...
kalu anak dah xsihat... itu keluarga kiter... lebih baik ko susah ati tgk anak ko tu... jaga dia baik2 k...

p/s anak aku pn demam panas... suhu 39.6... asik cirit jer...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails