hapdet kisah maisarah

Tuesday, March 8, 2011

maisarah tak sihat since ahad lagi.
mula dengan demam. badan die mmg panas pagi ahad tu.
aku sedar waktu nak bangun solat mlm. ekeke. solat malam?sian die. mase aku sedar tu die ade berak. macam dah agak lama sebab tahik die dah kering.
tu la die klu dapat mama tido mati.
tak sedar ape yg jadi kat anak. sian maisarah.
aku ingat die berak sekali je.
tup tup tak henti2 lak berak. dah la demam. berak2 pulak.
aku bagi die makan ubat pagi tu.
seb baek trus kebah demam die. dah bleh main cam besa.
tapi berak2 die tak henti.
bukan cam yg cirit birit dulu..die berak sket2 je tapi kerap.
beh kuang sejam sekali.
aku plak mmg slalu tak sedar die berak sbb die berak sket sangat.
sampai le ke lewat petang ahad..aku nak basuh bontot die..skali die meraung..
aku ingat die letih sebab asek berak..rupenye bontot die melecet!
omaigod...sian die..!
padan la setiap kali hangkat masuk bilik air die meraung.
dah stat drama maisarah. setiap sejam die nangis sbb nak basuh berak die tu.
aduhai..aku pelagi..setiap kali die nangis ngan aku skali nangis!
hish..mama mmg lemah smangat nak oi!
aku terpakse EL ari senin sebab nak make sure bontot die heal cam besa.
tapi tak jalan gak. ade satu mase tu die langsung tanak duduk dan pakai pampers.
die nak aku dukung die dalam keadaan naked.
sian die..mesti sakit sangat kan?
korang bayangkan la klu bontot korang yg melecet!
aduhhh...
arini pon maisarah still tak bape sehat.
tapi aku terpakse pegi keje sebab ade mende yg aku nk setelkan.
maisarah jgn risau ek..mama tetapkan fan no 1 maisarah!
notakakiku: tak sabar nak tunggu petang ni.

2 comments:

Eija Talib said...

mcm ammar arituh la..time montot die melecet, aku stop pakai pampers.pakaikn napkin kain tu jek.pastu aku sapu krim ezerra..smp dh heal baru aku berani nk pakai pampers blk.biarpn ammar x meraung time aku wipe poopoo die,tp aku tau,mesti die sakit giller..pastu satu lg..aku x wipe gune wet tissue..aku gune cotton ball,celup dlm air suam pastu cuci..

Nurul Affendi said...

maisarah ni kan mmg berkulit sensetip. sejak die pakai cd mmg dah kurang dah penyakit lecet melecet ni. tapi aritu die asek dok berak2. pakai krim oilatum yg die slalu ok tu pon dah ko. las2 mak aku suh gune tepung ubi kayu jek! kurang dah sket. anak aku ni mmg low profile. tepung pon bleh buat ubat! wakakaka~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails