Misbun Tetap Dikenang

Tuesday, March 15, 2011

on the way datang opis tadi, DJ hotfm bukak topik pasal dato' misbun sidek. aku tak bape sure statement dari mana diorang petik tapi bunyiknya beh kuang camni.."lupakan Misbun, Chong Wei mampu berjaya tanpanya". beh kuang ar!

1st word came out dari mulut aku yg suci murni di waktu pagi ni ialah.."Bodoh!" tak pasal2 ilang kesucian mulutku di pagi hari. aku tatau la kalau korang tak sependapat dengan aku. tapi statement tu mmg bagi aku cam bodoh je! aduhai..aku tatau la camne la orang bleh pikir camtu.

BAM ngn MSN ni kekadang aku rase cam bangang je. sowi la klu ade mane2 wakil MSN atau BAM yang terbace blog aku ni. tapi bagi aku diorang ni macam kacang lupe kan kulit. diorang ingat chong wei menang All England sekali lagi sebab misbun tadek dan chong wei dah serasi dengan coach baru. aduyai manusia..

aku ade sikit pesanan buat mereka yang aku tatau la sengaja ke tak sengaja lupe jasa misbun kat negara kita..
"pakciks...rumah takkan berdiri kalau tadek tiang!"
so..jangan ingat chong wei mampu menjadi juara kalau asasnya tak kukuh! sape yg jadikan chong wei player no 1? mmg btol mase dulu chong wei banyak naek turun prestasi die. tapi kite jgn lupe yg chong wei dan misbun berjaya kat sukan olimpik dulu sampaikan kerajaan sudi bagi diorang title Datuk!

series aku sedeh! bagi aku misbun harus dikenang. kalau kat sekolah sukan bukit jalil tu ade blaja history badminton, nama misbun la aku rase antara nama yg top yang perlu dihafal! takpe misbun...sebagai penyokong tetap badminton negara...gue tetap sokong lu brader!

jangan sebab tomahan orang luar...lu terus lupekan dunia badminton! teruskan usaha lu mendidik anak bangsa walaupun tanpa BAM! lu tetap champion brader!!

“Saya tujukan kemenangan ini buat Perdana Menteri dan isteri. Ia juga adalah hadiah buat jurulatih saya, Misbun Sidek. Saya tidak tahu apa masalah beliau (Misbun) dan BAM (Persatuan Badminton Malaysia) tetapi saya harap beliau boleh balik." --Lee Chong Wei. utusan malaysia.

notakakiku:  speechless!

2 comments:

dcharmed said...

misbun yang latih chong wei untuk jadi seorang yang tak lupa diri...

misbun kerah tenaga pagi petang untuk kasi sokongan pada chong wei biar dia menang/kalah

misbun tak pernah demoralized anak buah dia in public...

thats the true "teacher"... dia cuma mahu buktikan dia mampu buat sesuatu yang bapak dia nak dia buat, walaupun pada asalnya dia tak mau!

kalau setakat misbun nak request benda-benda kecil, termasuk nak coaching anak dia sendiri untuk jadi seorang player yang handal... BAM nak kecoh-kecoh apa hal?! kasi jelah!

Nurul Affendi said...

aku stuju! bukan nak mintak jadi pengerusi BAM pon! stakat nak bawak anak masuk training! tu pon nak glabah la BAM ni! akai tadek!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails