Cik T oh Cik T

Thursday, December 23, 2010

sangat geram ok!
aku perasan sejak laswik yang umah aku dah ade penghuni laen!
yup...Cik T!
geram weh!dari mane datang nye aku pon tatau! yang pasti aku sangat tidak gemor makhluk ni ade dalam umah aku! aku tau..ni mesti en jiran blakang aku yg suke sangat buang sisa makanan dalam longkang belakang! kan dah jadi port fevret Cik T sekalian!! eh..salahkan jiran lak! astaghfirullah...tak baek2!

tapi tu la... aku mmg sangat stress bile pikir kewujudan die! first aku jumpe mase tu aku tgh basuh pinggan. tetibe ade kelibat itam lalu sebelah kiri aku. suspen gile! takkan lipas sebesar tu kot. tetibe en fadel cakap..
" yang...tikus ar!"
OMG! aku trus cabut lari dari sink! sangat menggelikan bile aku terbayang rupe die! owh tidak! en fadel ape lagi bertindak sebagai tuan tanah yang nak halau oran gsewa rumah yang dah berbulan tak bayar! die g amek penyapu pastu ketuk2 bawah almari dapur tu pastu taraa....die trus lari ikut pintu dapur yng en fadel dah siap bukak!

owh tidak!! geli okek!

pagi tadi aku prasan something! aku rase cik T telah brani naek atas meja makan aku dengan memakan kek gulung yg baru aku beli smalam! hoi! dah la menumpang pastu rembat makanan aku! ni dah lebih! aduyai! aku risau semenanye sebab Cik T ni lebih bnyk bawak penyakit dari bawak adiah kat tuan tanah! ni yang nak kene pikir camne nak halau ni!

okek..aku ade google sket cara camne nak halau Cik T ni..antaranya:

  • guna daun durian belanda. buh kat suspect area pastu insyaAllah cik T bleh kuar dari rumah. nak tau camne..bleh baca kat sini 
  • beli bende alah moden camni yang berharga rm150...mahal kot klu stakat nak halau tikus. klu die kuar ok. klu tak kuar? hmm...geget jari la aku!
  • spray daun serai wangi yang banyak ade jual kat tesco, giant dan mall2 laen! sila baca kat sini
  • yang laen..bela kucing kompem aku tak bela! beli perangkap tikus boleh dipikirkan. dan buat surat chenta kat tikus camni! yang tu aku tunggu kesahihan jantina Cik T tu! klu Cik T tu pompuan. aku suh en fadel je yang tules surat chenta! wakaka~
mm..heran aku camne orang ade idea nak illustrate mickey mouse tu.. bukankah beliau adalah seekor tikus? tapi kenapa aku tak geli tgk die?? kan bagus klu en mickey adalah tikus yang datang merempat kat umah aku tu..kiut sket!

takpon si remy ratatouille ni..sekurang2nye adelah tukang masak yang hebat kat umah aku!walaupun aku kene pikir seploh kali nak makan ke tak fud yang die masak!!

kenapa la tikus yang menggelikan masuk umah aku??!! tak suke!!!!

notakakiku: silap aribulan maisarah maen lak ngn tikus ni! aiyak!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails