Anak haku bersama kawan baru~

Monday, September 6, 2010

Maisarah dan lunatots.
kawan baru die.
yupp. maisarah dah mula bercd.
sejak bulan lepas lagi.
maisarah kini merupakan model tetap kompeni mama die sendiri.
haha.
FOC beb!

ok2. tadek la beza mane pon perubahan maisarah before and after pakai CD.
sebab maisarah tak la alah mane pon gune disposal diapers ni.
cuma sape yg tanak bagi yang terbaek utk anak kan?
mmg gune CD ni sangat menjimatkan.
yang penting die tadek chemical.
so..tadek la maisarah terdedah dengan mana2 chemical.

mmg susahnye lebih kepada mama die yangterpakse mencuci CD2 tu sume.
tapi aku anggap sume tu pengorbanan demi seorang anak.
zaman aku kechik dulu lagi la.
tatau la kot2 korang mmg dah pakai huggies dulu kala.
aku pakai lampin kain yang dilipat tiga. pastu letak plak plastik.
amek pin, pin lak lak kat tgh2 tu.
korang bayangkan la camne penat lelah mak aku mencuci lampin2 tu sume.
skang ni kire untung gak CD tu tak yah nak lipat2.
tak yah gune plastik biru tu nak kene ikat lagi.
besarkan pengorbanan mak aku dulu.
so..aku tanak la mengeluh stakat bende2 kecik yg aku terpakse korbankan demi maisarah.

terpikir gak aku.
agaknye orang dulu lebih behave kompare ngn bebudak zaman skrang sebab dulu tak terdedah sangat dengan chemical kot.
skang ni klu jalan2 tgh bandar pon dah banyak asap kenderaan.
dulu kete mana bnyk cam sekarang?
aku tatau nak relatekan chemical tu ngn behaviour seseorang.
aku agak je la kan. mane tau klu aku cakap ni ade btolnye.

hmm...so..demi maisarah aku akan cuba yang terbaek!!
walaupun terpakse berlutut dalam bilik air utk membersihkan CD2nye!

notakakiku: sape yang beli CD?? call me keh! smenanye entri promosi! kah kah kah!

1 comments:

Fadliana said...

Bagus!!! maisarah dah berCD..jom kite berCD..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails