Production Menurun~

Monday, August 2, 2010

Haih~
Camne aku nk buat neh. dah dekat sminggu dah ni susu badan aku cam makin berkurang. aku langsung tak sempat buat stok utk maisarah. ape yg dah jadi kat aku smenanye? aku pasan since aku balek dari kursus kat ipn laswik, susu aku makin tak segalak dulu. bile pump pon susu aku kuar cam malu2. haih~. ari2 aku  minum air halba skang ni. dah cam gaya aku minum air oren lak.
agaknye sbb keletihan bekerja? ntah la. aku pon tatau. maybe part of the reason la. ke sebab pump aku? kene beli medela yg beribu2 tu baru bnyk agaknye susu aku? Ya Allah..tolong la banyakkan susu aku supaya maisarah dapat minum dengan tenang.. Amin.
aku dah pon sampai satu tahap stress dan frust dengan production susu aku neh. rase cam nak give up! tapi aku takleh nyerah kalah camtu je. maybe Allah nak test aku tgk aku sanggup ke tak hadap sume ni? aku try minum dan makan sume bende yg boleh banyakkan susu. aku cube utk rehat dengan tenang kat umah walaupon dalam kepala otak asek dok pikir pasal ssr dan pasal anak buah aku yg datang keje weekend demi menyiapkan keje memasing.kesian.
ari2 aku baca artikel pasal tambahkan susu badan dalam internet. nak kate demand maisarah makin tinggi tadek la sangat sampai aku langsung tak sempat buat stok. siries langsung tadek stok. paling bnyk pon 2 botol je dalam satu mase. tu pon kejap je dah tinggal sebotol. berkejar2 aku mengepam nak suh ade sebotol extra.
tak putus aku berdoa supaya dimurahkan rezeki maisarah. hopefully mggu ni production aku kembali meningkat. aku bertekad nak susukan maisarah exklusifly. nak sangat!! semoga dengan kesungguhan aku ne membuahkan hasil yg terbaek utk maisarah.
so..kepada sesape yg ade idea dan cara camne nk bnyakkan susu aku ni...nasihat anda is what i'm craving for!!

notakakiku: perlukan kekuatan fizikal dan mental serta sokongan dari sume pihak!

3 comments:

Eija Talib said...

xde kaitan pon ng BP yang beribu baru bole produce susu..kental babe! kental! tuh kunci tuh..chewah! (ckp gaye mcm dh bertahun xperience..hehe)

chaiyokkkkkkkk!

Nurul Affendi said...

waahhhh...
tak sangka aku eija weih!
gaye cam pakar laktasi!!
tak sabar tggu ko join the club!!!

Ummu Adnin said...

yes..xde kaitan pun..minda ko stress tu..relaks..kuatkan semangat..pas abis semua, amik cuti n tingkatkan balik production..chaiyok!!nurul mesti boleh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails