The day we both free~

Saturday, June 5, 2010

Alhamdulillah..arini genap Maisarah 46 days.
Meaning aku dah abes pantang!!
Yes...! Air oren sejuk dalam peti ais dah jadi hak mutlak aku padahal dalam pantang pon aku curik minum haha!
Maisarah pon dah bleh bebas kuar rumah jalan2!
Best2!!!
Esok ACH turun Teganu amek aku ngan Maisarah.
Bile balek KL?
Ntah la..berat benor rase nak balek KL ni.

Maisarah pagi ni die bangun awal cam besa.
4 pagi dah kejutkan aku ajak  borak2 dengan die.
Memula die ok je. Ade la sket nangis sbb nak susu.
Tapi bile dah masuk kol 6pagi, Maisarah jadi pelik.
Cara Maisarah nangis...luar biasa.
Tak pernah die nangis camtu.
Walaupun perut dah diisi Maisarah still nangis.
Bila letak atas tilam, dia nangis.
Bila tepuk2 dan goyang2 kaki dia which is mmg fevret die, pon dia nangis.
Bila aku angkat letak atas riba aku pon dia nangis.
Aku letak dia atas bouncer dia pon nangis jugak.
Aku amek peluk dia rapat2 makin kuat dia nangis.
Ya Allah time tu aku dah panik.
Seb baek dah kol 6, atuk dia balek dari surau terus bawak masuk bilik suh nenek dia lak tgk kan.
So..aku ade peluang sambung tido.
Aku ingat dah stop dah. bila aku bangun kol 7 aku dgr Maisarah nangis lagi.
Aku jenguk dia, rupanya atas riba mak aku.
Mak aku pon heran nape dia nangis camtu.
Nak kata kembung perut, mak aku cek dia kate tadek plak.
Ayah aku pon sama heran.

Memang tak pernah Maisarah nangis cam tu gaya.
Mulut asek menguap tapi tanak tido.
Sian dia.
Aku sedeh bile tgk air mata die meleleh, pelagi aku pon tumpang nangis sama.
Tu la masalahnye...anak nangis mak pon sebok join skali!
Aku bagi Maisarah minum susu.
Senyap kejap. Pas abes susu aku suh mak aku mandikan Maisarah cepat.
Time tu nangis dia datang balek. Kuat amat. Aku jadi sayu bila dengar Maisarah nangis camtu.
Ya Allah, apalah yang tak kena ngan anak aku ni?
Nak bagi dia senyap, aku bagi susu. Pas abes susu die sambung nangis.
Dah gaya cam Ahmad Albabnye nangis.
Sampai serak suara dia.
Sian anak mama..
Last2 mak aku letak dia atas bouncer dia. Tepuk2 sambil bagi lagi dia susu. Lama2 Maisarah tertidur.
Alhamdulilah sampai sekrang dia tido. dah sejam lebih gak la dia tido.
Hopefully bile die bangun die ceria balek.

Maisarah...jangan nangis ye nak, sayang anak mama ni.
Mama dah call ayah, ayah cakap esok ayah datang tgk Maisarah.
Ayah pon sedeh klu Maisarah sedeh.
Ayah suruh mama tanya Maisarah, Maisarah nangis sebab tanak balek KL ke?
Hmmm...
Aku: no komen!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails