Kisah BF

Saturday, May 8, 2010

Dah dua hari Maisarah belajar perangai baru. Setiap kali terjaga perkara pertama die buat menjerit mintak susu.
Serius aku panik bile die menjerit menangis.
Yg frustnye, Maisarah still terkapai2 nak direct feeding. Die still tak pandai nak direct feeding. Letih dah aku ajar die. So nak tanak aku terpakse pump untuk feeding die.
Lately ni aku perasan yang susu aku macam makin berkurang. Walaupun semenanye Maisarah mmg full BF aku. Ke sebab die kurang direct feeding?
Aku try google dalam SusuIbu.com cari cara yang terbaek nak banyakkan susu.
Demand vs Supply.
Cet..cam blaja ekonomi la plak.
So far, mmg Demand dari Maisarah tu agak tinggi, cuma supply dari aku ni cam dah merudum sket.
Klu besa aku  bleh pump paling sket pon 2 oz. Tapi kali ni paling banyak pon aku dapat pump 2 oz.
Camne ni?!
Aku try makan ubat yang kakngah bagi ari tu. Hopefully kembali ok.
And at the same time, aku try makan makanan yg mommies dalam SI suggest.
Esok aku nk suh En Fadel carikkan aku buah longan.
Pastu aku nak suh mak aku masakkan food yang bleh tolong tambahkan susu.
Yg penting, sejak deliverd Maisarah ni, peria dah jadi one of my dish!
Haha~  Klu dulu aku slalu cakap ngan Kak Fad aku tak bleh makan peria.
Pahit nak mati.
Skang terpaksa aku makan demi Maisarah.
But still PAHIT nak mati okey!
Hopefully susu aku semakin bertambah sbb aku mmg dah plan nak susukan Maisarah secara eksklusif.
Semoga Allah memudahkan segalanya. Amin~

To Maisayang : Mama takkan putus asa, Maisarah minum susu mama je ye sayang...

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails