3 days wit Maisarah part 2

Friday, April 23, 2010

entri ni disambung dari entri sebelum ni..aku tak sempat nak stori abes smlm sbb maisarah dah nangis.

ok.

2nd day wit maisarah
Die still tak bnyak karenah. bnyk tido. jarang sangat nagis. sumer cakap die behave. baik je maisarah ni. huhu~ sejuk perut mama ngandungkan maisarah. tapi aku prasan something. die kurang minum susu. aku mmg plan dari awal eknensi nak BF die. die kurang meragam mintak diBFkan. kekadang sampai kene pakse bangun klu nak suh die minum.
Part yg tak best bile ACH prasan muka maisarah dah start kuning. aku dah cemas. aku makin paksa dia bngun utk feeding die. tapi cam besa. die tamo layan. kuat tido. aku dah start rase cuak yg teramat. Ya Allah mintak dijauhkan la die kene kuning.
Mlm tu maisarah still tanak minum. Aku prasan yg die macam tak reti nak hisap susu badan. aku bgtau ACh mintak die g amek air zam-zam kat umah mak mertua aku. Bergegas ACh pegi puchong amek kan air zam-zam. Dalam kol 10 mlm maisarah diberi air zam-zam. Lepas sejam minum air zam-zam..maisarah jadi pandai hisap puting aku. Alhamdulillah. berkat air suci. Mlm tu skali lagi kitorang tak dpat tido bile die asek merengek nak kan susu. aku dah bg tapi die still meragam.
Aku nangis bile tgk maisarah nangis. Besalah mak mesti emo lebih sket dari ayah. ACH nampak cool walaupun aku tau yg die pon risaukan maisarah. esok dah la kitorang nak balek ganu. ayah maisarah plak tak dapat ikut skali sbb ade keje nak kene setelkan!
Banyak kali jugak la maisarah nangis mlm tu. walaupun diBFkan die tetap nangis. aku dah heran. nape ngan die smenanye?

day 3 wit maisarah
arini aku, maisarah, mak, ayah dan iman balek ganu. ACH tak dapat ikut. pagi2 lagi aku dah BF maisarah. lame sgt. lebih sejam. die macam tak puas minum susu. aku dah start heran. puting aku sampai melecet dua2 belah. kuning kat muka die pon dah main nampak. cemas.
otw blek, dalam kete maisarah bnyk tido. cume bile dah dekat sampai ganu maisarah terjaga nakkan susu. aku cakap nnt dah sampai umah kakngah baru BF die. sampai umah kakngah aku try BF die tapi tak dapat sbb puting aku dah melecet truk. aku try pump susu untk die. baru aku tau nape die cam tak puas minum susu aku. rupenye aku takde susu!
Ya Allah time tu aku tatau nak wat pe. yg aku tau nangis. padan la maisarah macam tak puas. aku try pump bnyk kali tapi still tak kuar! Frust. Aku jadi lagi stress bile tgk maisarah nangis tak henti2. Aku ponn sama nangis tak henti2. Mak ayah cuba kool kan aku mintak aku tnya kakngah. Maybe kakngah ade penyelesaiannye sbb die doc pead. kakngah bawak balek ubat utk aku. suh aku makn.insyaAllah bleh kuar susu.
Untuk sementara maisarah terpaksa minum susu formula. again aku frust. aku mmg dah niat nak BF kan die selama 2 tahun. aku ngadu ngan ach. die bg semangat kat aku suh aku jgn putus asa. utk sementara takpe bg dulu susu bebelac tu. sambil2 tu gilir2 ngan BF. aku mintak jugak pendapat kak fad. die pon bg aku semangat supaya jgn putus asa.
thanzxs kak fad. kak fad suh aku bgtau maisarah jgn sedeh. nnt bile sume dah ok maisarah minum susu mama blek. tu pesan kak fad. again sis...THANZXS alot!

walaupun baru 3 ari ngan maisarah. dah bnyk aku belajar. especiall how to handle ur emotion! aku kene kuat. tak bleh cengeng sangat. lagi2 la bile maisarah nangis. aku tak bleh join nangis sama. huhu~. kepada semua terutama ACH, mak ayah dan kawan2..thanzxs sbb bagi moral support!

dan untuk maisarah....mama takkan putus asa. mama yakin nanti maisarah dapat minum dari susu mama. maisarah jgn sedeh ye. mama sayang sgt maisarah. ayah pon sama. mama dan ayah akan tetap utamakan maisarah. maisarah kene sabar sket je. tunggu bile keadaan sume dah ok. insyaAllah tak lama lagi mama dapat BF maisarah.
Ya Allah..berikan aku kekuatan mental dan fizikal. semoga susu aku makin bertambah demi kesihatan maisarah. dan juga Ya Allah berikanlah kesihatan yang baik untuk maisarah. amin~

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails