Takde la gumuks sgt!!!

Wednesday, December 23, 2009




Sila Klik gmbar sebelah utk pembacaan yang lebih jelas okek!
Contoh utk mereka yang mempunyai BMI normal iaitu 18-24.9 (aku okek!!)


Note: 1 pound = 0.453 592 37 kilogram

Berat before tawen - 50kg
Berat before peknen - 55kg (so mmg gumuks)
Berat di awal peknensi (7w) - 51kg (turun akibat hyperem)
Berat sewaktu 3bulan peknen - 52kg (masih kurang dari berat asal!)
Berat sewaktu 4bulan peknen - 54kg (ngeheh~ dah mula ade selera makan!)
Berat terkini iaitu semalam ok! - 58.5kg!!! (owh...tak tercapai akalku!!!)

Hmm...klu nak dikira2..aku nek 7 kilo dari awal peknen! Huh~~ agak dasat!
Tapi smenanye berat aku cume nek 3.5kilo dari sebelum aku peknen!

Nurse tak bleh ukur berat aku mase aku 7w!
Sebabnye..time tu aku dah turun berat yg terlalu dasat akibat hyperem.
Klu aku g timbang before aku turun tu mesti takde isu sgt!
Ngehehe~ Masih dalam keadaan tidak bisa terima kenyataan aku nek 7 kilo!
Hahaha~~

Klu nak diikutkan pada gambarajah yg di atas. Total berat yg bleh aku achieve sehingga 9 bulan nanti adalah beh kuang 16kilo! So kire ok2 la aku skang ni kan!
Huhu~~

Memandangkan selera makan aku agak mewah sekarang ni, maka nurse advise supaya stop dulu Vit B Comp yg dikatakan punca aku suka makan!!
Ok. Kite tgk camne minggu depan! 19/01/2010 ni aku g cek up lagi.
So kite tgk dulu lah camne ek! Huhu~~

p/s: Plz dun wori kay honey! Mama takkan biarkan awak kelaparan! Huhu~~ Yg penting bb mama papa ni sehat!!!



0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails