Pagi yang tak best!

Thursday, December 24, 2009

Haku baru sampai opis ni! Tgk kan fail baucer yang ade atas meja kepala rase berat jap!
Jam dah pukul 11.45pg.
Agak lewat!
Sumer gara2 jem kat sri kembangan!
Sgt tensi!
Banyak hal yg jadi pagi tadi smenanye!

Kuar awal dari umah menuju ke Hospital Serdang untuk amek medical report aku!
Dalam slip permohonan dah siap tulis 4minggu dari tarikh permohonan which is tarikh permohonan aku 24/11/2009!
Bermakna arini 24/12/2009, medical report aku patutnya dah siap!
Dengan hanya menonong menuju ke Hospital tanpa call terlebih dahulu (salah aku la kan..!) untuk kompemkan yg report aku dah siap, En suami tanye,
"Nak ikut jalan mana ek?"
"Jalan dalam la. Klu ikut hiway jem kot"
Ok. kitorang ikut jalan dalam yg akan melalui kawasan perumahan persiaran bukit jalil.
Tak sampai 15minit drive, kitorang dah 'terjerumus' ke dalam satu jem yg sgt dasat!

Oh no!! Salah aku la kan sebab advise En Suami ikut jalan tu!
Sakitnye jiwa!
Langsung tak bergerak masalahnye!
Patutnya dalam 10minit bleh sampai hospital.
Ni tak..setiap 1minit kitorang gerak, ktorang kene berhenti 10minit!
Camni ke pepagi kat area sri kembangan??
Sungguh tertekan!!

Sambil2 tgh dgr radio era, tup tup kuar laporan trafik yang mengatakan
"terdapat sebuah treler rosak yang di sebelah kiri jalan yang telah menghalang lalulintas menuju ke persimpangan LDP dan putrajaya sekaligus mengakibatkan kesesakan luar biasa"
Ya Allah...time2 ni la treler tu nak rosak kan!!
Sakit jiwa!!
En Suami dah bertukar mood dah!
Dari diebleh gelak2 dan seronok bercerita die dah tetibe lak senyap.
Maknanya: die sudah berada di dalam keadaan stress peringkat awal!
Aku kat sebelah pon stress! Stress dgn jem dan stress bile tgk en suami yg tetibe senyap! (Takot smenanye! ;p)

So..untuk elakkan jem tahap dewa tu, kiotrang decide gune jalan UPM utk tembus kuar ke Hospital Serdang!
Again...jem itu ade di mana2.
Tapi agak bleh tahan la dari yg tadi!
So akhirnya jam dah kol 10.15pg baru kitorang sampai kat perkarangan spital!
Arrgghhh...Sejam lebih!!! Patutnye dari umah aku ke spital cume stengah jam!!

So kitorang duorang sama2 dalam keadaan TERTEKAN!!!

Nek je spital trus aku g Level 3, Jabatan Rekod Perubatan!
Tunggu turn dalam 10minit, aku kene panggil.
Aku bagi dokumen.
Budak kaunter tu tolong g carikan.
Cari punya cari tak jugak jumpa2!

Aku dah glabah dah!
Jgn kate tak siap lagi! Klu tak mati aku kene luku ngan kali aku!
Hmm...agak lama die mencari las2 budak kaunter tu call sorang pompuan nama Zura
"Rekod Puan Nurulhuda Noor Affendi dah siap?"
"Pada doktor lagi?" kate budak kaunter yang sekaligus menyentap jantung aku!
Ni yang tak best ni!

"Maaf puan, rekod puan blum siap la."
"Masih pada doktor"
"Hah?Blum siap! Kate 4minggu selepas permohonan"
"Kami tahu, tapi masih pada doktor la. So tak dapat buat apa2."
"Tak dapat tanye doktor tu ke? "
"maaf puan, doktor tak dapat dihubungi la!"
Arrgghhh...tensi! Sure kene marah ngan laki aku! Tu la sape suh tak call dulu!
Hantu btol la doktor ni! Rekod aku tu bukannye panjang berjela pon!
Tu pon tak siap2 lagi!
Slow btol la!!

Dengan muke bersalah dan mintak simpati aku turun g kat En Suami.
"Report tak siap lagi la"
"Ler..nape?"
"Ntah pada doktor diorang cakap"
"Klu dari awal ayg call kan senang!"
Hmm...dah agak mesti kene jugak! Tapi terpakse la trime sebab mmg salah aku tak call awal2!!

Before balek opis masing2 kitorang santap dulu sbb dah lapo sgt!
Muke En Suami masih blum berubah.
Letih ngadap jem pastu sampai spital tak dapat ape2.
Aku pon hangin gak smenanye!
Tapi dah aku yg salah kene la dok diam2.
Hmm...moral of the story. Plan dulu ape nak buat jgn men sesah je!!

Tepat jam 11.45pg aku baru sampai opis.
Masih rase bersalah kat En Suami sbb buang masa die!
Bnyk keje yg die bleh setel sepanjang pagi tadi!
Hmm....sori sayang! Abg...jgn marah ek! Memang salah saya! Lenkali tak buat lagi!

p/s: Mood masih tak seronok dan rase nk nangis lepas apa yang dah jadi! Bb..sowi tau. Salah mama smenanye, bukan salah papa. Sowi sbb kuar air mate pagi tadi! Tak bleh kontrol dah air mate aku ni! Haha~~

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails