Salam Syawal buat semua

Friday, September 18, 2009

Kejap je pose dah nak masuk Syawal. Lagi sekali tahun ni aku tak dapat nak menimati nikmat Ramadhan yang sebenar. Bermula dengan baek di awal Ramadhan, aku dan Mr Asben cube untuk penuhi sof2 di masjid kinrara. Masa mula berubah bile aku diserang Hyperemesis. 7 hari terlantar di hospital. Kesudahannya aku hanye mampu berpuase selama 12 ari tahun ni.

Keluar hospital ku sangkakan semua berjalan lancar. Namun kesakitan yang semakin beransur pulih menjadi makin parah. Series jiwa aku makin tertekan. Keadaan semakin tak menyenangkan. Seolah2 segala yang berlaku berpunca dari ku. Series aku sedeh dan tak mampu yang hadapi sowang2. Pada Allah aku kembali berdoa minta dikuatkan semangat dan dikuatkan bb dalam perut ku. Semoga kali ni anak mama keluar sebagai sorang bb yang sehat dan sempurna sifatnya. Amin!

To my bb, anak mama jangan risau k. Mama akan pastikan segala yang terbaek utk anak mama kali ni. Insya-Allah mama akan cuba makan banyak demi anak mama. Takpe la klu orang len tak pedulikan anak mama. Selagi mama masih hidup, mama akan pertahankan anak mama. InsyaAllah.

Sampai ari ni aku hanya mampu makan sekeping biskut tiger sehari. Klu time berbuke bersama mr asben aku cube gagahkn diri utk makan nasi bersama sup. Tu je yg mampu aku makan. Mulut ni sket pon tak bernafsu untuk makan macam2 makanan. Kejap je Allah tarik nikmat makan yang Die bagi kat aku selama ni. Bb yang sedang membesar dalam perut ni ku jadikan inspirasi untuk terus gagah mengharungi dugaan kehidupan.

InsyaAllah tahun ni kami balek ke Bt Pahat. Beraya bersama keluarga mertua. Ye la. Sape yang suke raye sowang2 kat KL ni. Demi suami tercinta aku cuba untuk kuatkan diri pulang ke Bt Pahat.Sume ubat dan buku pink telah ready di pack. Takot la tetibe kat sane jadi pape. Beringat sebelum kene. InsyaAllah semuanya akan berjalan lancar. Yang penting 1 Syawal kite umat Islam mesti bergembira. Takde yang lebih gembira melainkan tengok Mr Asben happy!!

Kepada semua kawan2 yang banyak mendoakan kesihatan aku, thanzx alot!! Doa kalian aku hargai dan mohon Allah balas segalanya! Kepada semua kawan2 aku, Salam Syawal. Maaf Zahir dan Batin. Semoga raya kali ni bertambah meriah dan plz drive kful for those yg drive blek kg tu! Ingat orang yang kite sayang!

Utk keluarga kat Teganu, salam aidilfitri. Raye tahun ni kaklang balek Bt Pht. Jgn irau...insyaAllah semuanya selamat. Utk mak ayah, terima kasih banyak2 atas doa kalian. InsyaAllah kat sane nnt kaklang akan jaga diri dan bb bebaek. Doakan semuanya selamat ye!

Utk suami tersayang, ayg mohon seribu kemaafan atas segala yang berlaku. Tak terlintas dalam ati ayg utk jadi beban dalam kehidupan kite. Halalkan segala makan minum ayg. Semoga ada keajaiban dalam raya kali ni. Insya Allah.

P.S: Mulut ni sket pon tak terase nak makan rendang ke, ketupat ke, lemang ke... Sedehnya!!!! huwaaaa~~

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails