Kenyataan

Tuesday, June 2, 2009

Memang aku dah terlepas wedding besfwen aku kat Pekan. To Eija..bukan aku sengaja tak pegi kenduri ko..terlalu banyak halangan yang cuba aku tempoh yang akhirnya aku terpaksa mengalah kepada keadaan.Jauh dalam ati aku mmg aku nak pegi kenduri ko..Aku explain camne pon aku tau ko tanak dengar reason aku. So better utk aku diamkan diri dan terus biarkan ko anggap aku sorang kawan yang tak baik!
Smalam aku dan en suami sampai rumah dari Batu Pahat dalam jam 8.30 malam. Mmg penat. Sgt penat. Lenguh2 kat badan, tangan dan kaki still lagi terasa. Kesian en suami..sebagai anak sulung dah tentu segala tanggungjawab terletak kat bahu dia. Mmg dia anak yang baik.Mula malam sabtu, kitorang berhempas pulas mengangkat barang. Aku pon sama men redah je angkat sumer barang2 berat. Walaupun smenanye doktor dan kawan2 aku ramai yang nasihatkan jgn angkat barang2 berat. Rahim masih tak kuat kate mereka. Entah la. Tawakkal je aku pada Allah. Kesian tengok mak, abah, en suami dan lain-lain angkat barang. Sumer barang berjaya dimasukkan ke dalam lori 3 tan lebih kurang jam 1pagi. En Lori bersama-sama barang bergerak dulu menuju ke Parit Besar, Batu Pahat. Aku dan yang lain-lain mula bergerak jam 3.30 pagi setelah selesai segala urusan di Putra Perdana. Dek kerana terlalu penat dan letih, En suami tak larat nak drive terus ke Bt Pahat. Nak harapkan aku? hmm...bukak mate je tak sampai 1 minit aku tutup balek! Memandangkan memasing dah tak larat, en suami decide utk rehat dan tido kat R&R sampai subuh. Lepas subuh je kitorang grak sampai Bt Pahat kol 9 pagi. Penat still tak hilang. So kitorang sambung tido sampai kol 11 pagi. Kejap je lori dah sampai. Dengan kudrat mak, abah, abang, aku, akak dan 2 budak kecik amir dan anan. Kitorang angkat 6 bijik almari, sofa, meja mkn, kotak2 dan segala macam dari lori turun masuk ke rumah. Ya Allah, Tuhan je tau penatnye. Kejap je semua barang dah dibawak turun. Tapi rumah masih tunggang langgang. Sementara tunggu nasik tengah ari sampai, kitorang kemaskan barang sikit-sikit. Dalam ati aku, maunye pengsan klu kemas trus rumah ni. Mak abah dan lain-lain muka dah penat abes! Kesian.
Seb baek lunch mak andak yang tolong masakkan. Mak andak datang belah petang tolong apa yang patut. At least rumah nampak berkemas sket. But yet, still ade 4 almari kat luar rumah yang tak mampu dibawa masuk pagi tadi. Bile sume dah dapat tenaga balik, kitorang sambung angkat barang. Giler la.Penat kan main! Sampai la hari Isnin, kitorang masih berkemas-kemas.
Mana yang aku tak larat aku biarkan je. Penat sangat dah. Dengan period painnye, sakit kepalanye. maybe sbb over work! takpe. yang penting mak senang sket kat kampung.
Kepada en suami, abang memang best!! huhu~. tak kesah la eija nak anggap ayg ape yang penting ayang hepikan abg dan mak! sayang abang!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails