Gaza kembali berdarah

Saturday, August 9, 2014

Assalamualaikum,

Dah lama tak update blog kan?
Bulan ke bulan.
Konon tekad nk aktif balek.
Tapi masyaAllah..i need more time!

Dari puasa sampai la ke raya.
Semua aku dah terlepas.

Tapi kali ni aku nak share yang lebih penting dari raya dan puasa.
Aku rasa semua dah tau kot.

Yup.
Gaza kembali bergolak dan bermandi darah.
Dihujani bom dan peluru tentera zionis.
Diterangi bukan cahaya lampu mahupun pelita macam Malaysia ni tapi cahaya yang datang dari letupan-letupan yang tak henti-henti..

Sehingga hari ini angka kematian mencecah 1800 lebih orang manakala yang cedera hampir mencecah 6000 orang. Dan target si zionis ni adalah wanita dan kanak - kanak. Dasar si pengecut kan??





Perang kali ni dah masuk hari ke 33 pada hari ini 9.8.2014. Lama. Panjang.
Namun Hamas sedikit pon tak tunjukkan perasaan takot atau ingin mengundur diri. Malah semangat juang tentera Al-Qassam semakin melonjak2 tingginya.
Aku yakin semua umat Islam khasnya dan seluruh dunia kini kagum dengan Briged Al-Qassam.
Walaupun kita tahu yang Palestin tidak punya peralatan canggih seperti tentera zionis dan juga tidak mempunyai funder bermillion dollar, mereka tetap berjuang hingga ke titisan terkahir.

Oh ye, sebenarnya perang ni bersambung semula selepas gencatan senjata diumumkan selama 72jam. Pada masa inilah semua mangsa yang tercedera dan mangsa2 yang masih terperangkap bawah runtuhan diselamatkan oleh sukarelawan.

Banyak kalau nak bercerita. Rasanya tak cukup masa nak story semua kat sini. Apa yang aku harap kat sini adalah kita semua berdoa untuk mereka. Doakan semoga mereka peroleh kejayaan di dunia dan akhirat. Doakan mereka yang kehilangan keluarga supaya terus bertabah. Doakan supaya bumi Plaestin kembali menjadi hak umat Islam.

Jom ramai2 like page Aman Palestin untuk tahu perkembangan dari masa ke masa. Kepada mereka yang memboikot tu nasihat aku boikot penuh iman. Memang ikutkan geram tgk restoran mekdi yang masih ada lagi yang g tabur duit kat sana. Terbayang wajah anak2 yang menjadi mangsa kezaliman. Nak je aku g dalam mekdi di pastu g maki semua yang tengah hirup air dan telah burger. Tapi kita kena ingat jangan kelakuan kita ni dah sama cam tentera zionis. Takde perikemanusiaan.

Teruskan memboikot sebab boikot tu mampu lumpuhkan ekonomi diorang ni. Teruskan doa. Teruskan membuat sumbangan kewangan tak banyak pon takpe. Mereka memerlukan banyak dana untuk bangunkan semula bandar mereka. Sekolah. Hospital. Universiti. Uitiliti. Kesian.





#pray4gaza #weareallalqassam #dedaunhancur #freepalestine

notakakiku: En fadzil kate kalau baby dalam perut boy dia nak bagi nama Izzuddin Al-Qassam. Biar sama2 jadi pejuang Islam di masa akan datang. Amin.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails