2014: Cabaran 1: 52 week money challenge

Saturday, January 4, 2014

Assalamualaikum,

2014. Tahun yang bakal mencabar kemahiran kita menguruskan wang!
Oh my.
Dengan segala kenaikan harga, aku rasa aku perlu lakukan sesuatu.

Perasan tak perempuan ni kedekut?
Aku tatau la kalau orang lain. Tapi bagi aku, aku admit perempuan kedekut.
Bukan apa...perempuan kedekut sebab perempuan punya akal yang panjang. (heheh..lelaki sila muntah)
Kita suka saving demi masa depan keluarga. Anak2 terutamanya.
Kalau rasa benda tu perlu kita beli. Kalau tak. Sila abaikan!
(eh..en fadel mesti buat muka kalau baca ni!)

So aku dengan senang hatinya mencabar diri utk acara tahun 2014 iaitu:
52 week Money Challenge.

Misi: Memasukkan sejumlah duit yang telah ditetapkan pada setiap minggu dalam 'Money Jar'

Target: Akan mempunyai RM1,378 pada hujung tahun 2014.


inilah dia jadual yang perlu saya patuhi secara disiplin.

saya perlu cari money jar yang cantik utk menaikkan semangat saya

Oh saya perlukan dua money jar utk menjadikan cabaran ini lebih menarik.
1 utk en Fadel. 1 untuk saya.
Siapa yang lebih disiplin.
;)

Tolong doakan cabaran ini berjaya.

Walaupun mungkin nampak mudah tapi tanpa disiplin yang kuat aku tak yakin akan berjaya. So aku harap semoga aku lebih disiplin. Tawakkaltu 'Allah.

InsyaAllah.

Minggu pertama sampai ke sepuluh aku tak rasa susah.
kita tunggu!

notakakiku: misi mencari money jar yang cantik petang ni! :)




0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails