Set Berpantang Shaklee. Badan Ibu Sihat, Anak lagi Sihat

Thursday, January 31, 2013


Saya dapat tahu tentang kebaikan produk Shaklee agak lewat berbandaing kawan2 saya yang terlebih dahulu merasa set berpantang Shaklee.

Sumpah saya cakap, sewaktu berpantang saya memang tak makan apa2 supplement kecuali ubat yang dibekalkan oleh hospital. Yang selebihnya saya sekadar makan makanan yang sihat sahaja.
Rugi betul! So lepas ni insyaAllah kalau ada rezeki lagi anak seterusnya saya akan menggunakan set berpantang Shaklee bagi memastikan kesihatan saya dan anak terjamin.

Ok la saya nak kongsi pengalaman orang lain yang menggunakan set berpantang ni:

Set berpantang Shaklee terdiri dari 4 vitamin utama:



1. B-Complex : Berfungsi sebagai anti-stress , elak kemurungan (meroyan) dan menstabilkan hormon.Sebagai orang yang sudah bersalin 2 kali saya pernah menyuarakan hasrat kepada suami supaya hospital di malaysia ni (tak paham kenapa suarakan hasrat pada suami...macam la die tu menteri kesihatan...ekekee) membekalkan ubat anti stress kepada ibu yang baru lepas bersalin. Dugaan orang bersalin ni memang dasat. Nak nak lagi bila melibatkan orang lain. Semua sibuk nak bagi pendapat sampai kekadang mereka lupa yang baby tu ada mak dia sendiri. So..please kepada ibu2..sila jangan stress! Memang boleh gila kalau tak pandai kawal!

2. Vita-C : Penting untuk pembentukan kalogen, mempercepatkan penyembuhan luka serta membaiki tisu yang rosak akibat bersalin. Ini memang sangat penting. Lebih2 lagi kepada mereka yang bersalin c-zer. 

3. Vita-Lea: mengandungi 23 multivitamin dan multi mineral yang sangat diperlukan oleh badan. Zat besi sangat diperlukan disebabkan kita banyak kehilangan darah sewaktu bersalin. Vitamin ini membantu menggantikan darah yang kita hilang sebelum ini. Ingat! Sewaktu berpantang, pemakanan kita sangat terhad so dari vitamin inilah kita dapatkan balik segala khasiat dan zat2 yang tidak boleh kita dapat dari pemakanan.

4. Zinc Complex: Mempercepatkan luka bersalin terutamanya luka dalam rahim. Membantu memulihkan masalah kedinginan selepas bersalin dan dapat membantu mengurangkan masalah rambut gugur.

Selain produk di atas, ada juga beberapa produk lain sebagai tambahan yang boleh membantu:


1. Alfafa
2. ESP
3. Omega guard.
Nak tahu lebih lanjut???

Nurul Affendi

Id no: 882623
FB: Nurul Affendi
ym: nurul_affendi
Whatsapp: 012 9626247
email: nurul_affendi@yahoo.com
Your truly Shaklee Independent Distributor.
Penghantaran ke seluruh Malaysia.






0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails