Lagu Raya

Tuesday, July 31, 2012

Bismillah.

Belum sampai seminggu puasa aku dah dengar lagu raya berkumandang kat kebanyakan shopping mall.
Sungguh mereka tak sayangkan Ramadhan.
Kan?
Itulah perkara pertama yang terdetik dalam hati aku.
Tapi terpulang la pada masing2.
Maybe shopping mall tu nak bagi meriah saja letak lagu raya.
Baru orang ramai menggelabah pastu shopping sampai tak ingat.
Agaknya lah kan??

Pagi tadi dalam kereta aku dah dengar lagu raya kat hot.fm.
Biar betul?!
Bukan biasanya 15 puasa baru diorang pasang lagu raya ke?

Kali ni lagu favourite aku.
Ish..memane lagu raya memang favourite!
Tapi lagu ni memang makan dalam.
Lagu Hujan feat Raihan.
Tajuk: Salam Aidilfitri Ayahanda dan Bonda.

Kalau tahun2 sebelum setiap kali aku dengar mesti nak menitis air mata.
Terasa besar betul pengorbanan ayah dan mak.
Tapi pagi tadi aku rasa macam nak meraung.
Ya Allah...raya tahun ni ayah takde.
Nak buat apa pun semua dah terlambat.
Cuma mampu doa dan terus berdoa supaya Allah letakkan ayah di kalangan orang beriman dan soleh.

Rindu nak peluk ayah pagi raya.
Cium tangan ayah.
Nak tengok ayah segak bergaya baju melayu dengan sampin.
Sumpah aku rindu semua tu.

Ya Allah aku tau mak dan adek beradik lain juga rasa yang sama.
Kuatkan hati kami ya Allah.
Sesungguhnya kami bersyukur sebab Allah ambil ayah kami dalam keadaan terhormat dan bahagia.
Semoga pahala puasa kami tahun ini dapat juga sampai pada ayah.
Amin.

notakakiku: sebelum aku selalu dengar orang nasihatkan aku hargai ayah mak kita sementara masih ada waktu. sekarang aku nak sampaikan pesanan yang sama buat mereka yang masih punya ayah. hargai masa yang ada.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails