Lova Pavlova

Monday, June 11, 2012



Aku buat!
 Sumpah sedap!
 Walaupun bahan2 die simple dan senang nak cari tapi cara nak buat tu mmg thrill la!!

Mula dengan proses mengasingkan telur putih dan kuning.
Resepi asal guna 3 bijik telur tapi aku terpaksa pecahkan sampai 7 bijik telur termasuk satu yang bergolek lalu pecah!
Punyalah nervous nak buat Pavlova ni! Sampai gelabah aku pegang telur.

Gune hand mixer je pon aku pukul telur putih sampai kembang dan berkilat!
Memang thrill la bagi orang yang memang terkenal sebagai pemalas masuk dapur di kalangan adek beradek aku!
Tu dulu okek! Skang kaklang memang dah terer kat dapur! Kehkehkeh.

Nak tunggu masak meringue tu satu hal..
Patut 1 jam 15min. Akunye meringue masak 1 jam 40min!!!
Gile ak?? Hahahah..
First time!

Tapi memang sedap la!
Sumpah aku tak tipu.
Aku rase sesape pon boleh buat!
Akan aku cadangkan pada bondaku dijadikan resepi hidangan raya nanti!!
Yeay!

Nak tengok resepi mana aku follow??

Terima kasih la kat mereka ni...
Sila la klik untuk tahu lebih lanjut!

Pavlova 1
Pavlova 2
Published with Blogger-droid v2.0.4

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails