Demam Euro Bermula

Tuesday, June 12, 2012

Hahaha...aku lambat post.
Aku rasa orang lain dah pakat dok post story pasal Euro dah lama dah.
Ni dah nak masuk game yang Group D baru nak post.
Game yang aku layan mlm tadi bersama en fadel England vs Perancis.

Keputusan seri 1 sama.
Tengok game malam tadi membuatkan aku teringat game piala dunia 2006.
Masa tu aku belum kawen.
Time piala dunia 2006 dulu aku baru abes blaja kat UKM then sedang menunggu untuk diterima bekerja.
Syok la dapat dok rumah.
Time tu aku layan bola dengan ayah tersayang!

Memang seronok layan bola dengan ayah ni.
Aku ingat lagi final piala dunia 2006.
Perancis vs Itali.
Tak salah aku game final tu pukul 3 pagi.
Kol 10 paginye tu aku ade interview kat PWC Kuantan.
Hahahah.
Sebab aku time tu penyokong Perancis aku sanggup bangun 3 pagi semata nak tgk bola.
Ayah aku pon time tu sokong Perancis.
Tengok aku yang berjaga di pagi hari buatkan ayah aku cakap,
"Ler...tengok jugak ke bola? Bukan ade interview ke siang nanti? Karang mata lebam baru tahu!"
Aku balas,
"Takpe...insyaAllah tak kot. Ayoh pon same. Bukan ayoh nak drive ke lepas subuh nanti?"
Ayoh sengih je.
Time tu kitorang sume ade kat Terengganu. Disebabkan interview aku kat Kuantan so ayah kene la drive bawak aku g Kuantan. Tengok kasih sorang ayah...sweeetkan??

Kes Zinadine Zidane tanduk dada player Itali jadi topik perbualan kitorang sepanjang ke Kuantan.
Rindu ayah...!
Aku yakin kalau ayah ada mesti ayah layan jugak bola Euro kali ni?
Ayah memang suke bangun awal. Even takde game bola pon memang setiap hari ayah bangun awal. Mula dengan exercise ringan then mandi lepas tu ayah akan solat sunat sampai la ke subuh.

Ya Allah berilah ganjaran yang terbaik untuk ayah kami ya Allah. amin.

notakakiku: Korang tau ak Zinadine Zidane tu Muslim?

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails