wahai hati...bersabarlah.

Saturday, January 28, 2012

ni bukan kali pertama aku cuba bangun gagahkan diri dari ditindas dan dipijak oleh orang yang sentiasa merasakan diri mereka hebat. aku sentiasa berdoa supaya diberi hati yang kuat dan tabah untuk mengharungi segalanya. tapi aku lemah. aku tak dapat nak menahan air mata dari terus mengalir. aku tak dapat nak menahan hati dari terus dihimpit rasa terhina.

berkali aku mempersoalkan takdir. kenapa aku diuji begini. kenapa aku ditempatkan pada kedudukan ini. kenapa aku dipilih untuk terima ujian begini. berat. sangat berat. kenapa mesti aku?

mujur dengan iman yang masih lagi tipis. lebih tipis dari kulit bawang aku kembali rasional. Allahu Akbar. aku tahu ini ujian Allah. aku tahu inilah peluang untuk aku tambah rapat dengan Allah. Ya Allah..sesungguhnya aku hambaMu yang terlalu lemah. terlalu lemah ya Allah. tak mungkin aku berdaya untuk berdiri dengan izinMu ya Allah.

aku tau aku pernah membuat kesilapan. bagaikan seorang banduan insaf yang hanya mencuri susu untuk anak yang dihukum oleh masyarakat hingga hujung nyawa. begitulah keadaan aku. tersepit dan terhimpit. hati ni menangis di setiap saat. hanya senyuman hambar yang dapat aku tunjukkan di wajah untuk elak hati ini terus dirundung hiba.

oh Tuhan. tak sanggup rasanya untuk aku teruskan perjuangan ini. mungkin ini bukan kehidupan yang terbaek untuk ku. bantu aku ya Allah. bantu aku untuk membuat keputusan terbaek buatku dan keluarga.

notakakiku: bagaimana Wan Azizah mampu mengharungi kehidupannya yang aku yakin lebih perit dariku.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails