dunia hanya ujian

Tuesday, October 11, 2011

aku mmg tak paham ngan sesetengah orang merasakan diri mereka dah terlalu bagus.
terlalu perfect. sehinggakan kelemahan sendiri tak terhidu dek idong yg tinggi tu!

die merasa angkuh dan tak sedar bahawa kejayaan yg die ade adalah berkat sokongan dan bantuan dari orang bawahan.
mengaku keje orang laen adalah kerja die. menghukum orang laen atas kesalahan sendiri. merasakan orang laen semua salah diri die sahaja yg btol. bongkak! terlalu angkuh!

kesian orang macam ni. mungkin die tak sedar yg makin angkuh diri die makin die menunjukkan keburukan dan kelemahan diri sendiri.

Allah Maha Besar. kekayaan dan kemewahan yg Allah berikan tidak bermakna itu kejayaan yg sebenar. kejayaan dunia bukanlah kejayaan hakiki. keredhaan Allah yg kita cari dan kejayaan akhirat yg diperlukan. Hubungan sesama manusia jgn dilupakan! jgn sampai dek kerana pangkat, harta dan kemasyhuran..kite mudah alpa. ingat..Allah  Maha Berkuasa. sekelip mata sahaja segalanya boleh ditarik.

untuk sahabat yang membaca blog ni... yg mana baek tu jadikan lah panduan, yg mana buruk tu tolong la jadikan sempadan.

notakakiku: tak guna nak perli herdik marah2 orang laen kalau tidak pernah muhasabah diri.

1 comments:

Fad said...

likeeee!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails