coretan ringkas

Wednesday, October 26, 2011

takde banyak yg aku nak coretkan kat sini.
ramai yg dah tau..
ayahanda tercinta noor affendi hj abd muti telah kembali ke rahmatullah di mekah mukarramah pada 19 okt 2011 jam 620 pagi.

sama tarikh dengan kelahiran anakanda keduaku.
alhamdulillah muhammad iyas affendi selamat dilahirkan di hospital besar kuala terengganu jam 820pagi.
walaupun dia tak sempat jumpa arwah atuk dia, aku berharap semangat dan kebaikan atuk dia ada bersama iyas.
sebab tu aku request nk letak nama ayah ujung nama iyas.
mak aku pon request camtu.

klu ikutkan cerita mak di mekah, ayah pergi dalam keadaan yg sgt tenang.wajahnyatenang seperti sedang tidur.
jenazah disolatkan di masjidil haram dan alhamdulillah ramai sangat yg solatkan jenazah ayah.
ramai yang iring jenazah ayah ke kubur.

semua kenalan ayah baru atau lama tak sudah2 memuji kebaikan ayah.
sebab itulah agaknya Allah ambil nyawa ayah di Mekah Mukarramah.
tempat yang jadi idaman semua orang.

sekali lagi aku amek kesempatan kat sini marilah bersama-sama sedekahkan al-fatihah utk ayah aku semoga ayah ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman dan dikasihi Allah.
dan semoga anakandaku muhammad iyas affendi punya hati yang besar seperti atuknya.
amin~

notakakiku: masih terbau haruman attar ayah setiap kali kakinya melangkah ke surau.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails