side mirror Miss J aku!

Sunday, July 31, 2011

warning: entry ni mmg panjang!

sekelip mata kete die libas side mirror aku!

si pelaku bersama orang suruhan die tgh dok explen kat en fadel

kerete pelaku yg kuang hajaq nak mampos!

camni la kete aku buat masa skang. telinge kene balut!
kisah ni terjadi las rabu. sepatutnya aku dah cabut balek ganu. tapi memandangkan en fadel ade keje nk buat so terpaksa la pegi pudu jap. cam besa en fadel park kete kat lorong besa sambil aku ngn maisarah tunggu dalam kete. maisarah tgh tido. kat luar lak ujan. sepanjang aku dok kat situ rasenye lebih 10 kete yg lalu sebelah. tetibe datang la kete wira kaler biru. pangggg!!! sedar2 side mirror aku dah kene libas. aku yg tgh tepu2 manja maisarah terus kuar kete.

dalam ujan yg tgh lebat tu dgn perut aku yg tgh memboyot aku jerit hoi! kete tu tak pegi jaoh. die ark kat depan sket dari kete aku beh kuang 50meter. aku wat isyarat panggil die. bleh plak die kuarkan tangan die panggil aku g tmpt die! dalam ati aku dah dapat rase mamat ni kuang hajar! tgk lengan tangan kaler all black dgn bulu yang penuh aku dah agak agak mamat ni mmg spesis tak makan saman!

ade ke patut ko yg langgar aku ko suh aku g kat ko?! langsung tak tunjuk rase bersalah. dah la ujan tgh lebat. aku lak sarat memboyot. maisarah lak dalam kete. takkan nak tggl! dgn tangan yg tgh sebok mendail en fadel aku terus tunjukkan isyarat kat mamat tu suh die yg datang tmpat aku! tetibe die buat isyarat nak pusing. time tu gak aku nmpk kelibat en fadel tgh  berlari2 anak dalam ujan. aku terus jerit.

"abg..side mirror patah! kete wira kaler biru tu langgar!"

tak bnyk cakap terus en fadel pegi kat kete tu. pastu die park kete die blakang kete kitorang! aku mls nk join sbb maisarah dalam kete tgh tido. lgpon ujan lebat. karang tak dgr lak anak aku nanges!

lama gak laki aku g diskus ngn die. oh yes lupe lak nak bgtau mamat yg langgar tu adalah datang dari kaum mamak! mmg kurang hajar! beh kuang setengah jam dalam kete en fadel masuk. aku tanya camne.

"die nk bawak kite g pandan indah. kat pomen die."
"bleh percaye ke? takot la. takot die bawak geng lak nanti."
"ntah la. die tanak ganti yg toyotnye. nak cari yg potong!"
dgr je potong aku tetibe naek angin. sesuke ati nk bg yg potong! ete ni kete baru la dol!
"abg dah try cakap. tapi susah la dasar mamak ni. abg cakap sepatah die balas 10. siap sound abg cakap cam org tadek iman sbb abg marah2."
"eh..gitu lak! die yg salah! mmg la patut marah. kete kite!"
"nanti ayg kuar try cakap ngn die camne. kite berlakon2 sket."

sampai je kat pandan indah tu die bawak kitorang kat 1 flat ni. aku mulanye mmg cuak tapi alhamdulillah die bawak g umah sorang pomen melayu ni. lega la sket aku rase. bile dah sampai sane aku terus kuar. aku tanye camne ni? die cakap die suh kawan die tgk. kawan die pomen. aku senyap lagi. pastu kawan die pon sampai.

"camne bro. ade tak yg potong?" mamak keling tu tnye kawan die.
"eh...sape nak yg potong ni! i nak yg baru!"
"kak..u diam ok. saya dah discuss dgn abg u. die dah agree nk yg ptong!"
"eh tadek2! die tak agree pape pon! ko yg bawak kitorang datang sini! ni kete aku. aku yg buat keputusan bukan kete die! aku nk yg baru!" aku marah sambil tgh dukung maisarah! hangin dah aku ni!
"kak..u senyap kay!".
wah..die dah sound aku! mmg kuang hajar la mamat ni! aku yg memulenye nk cool terus naek hangin! btol cakap laki aku mamak ni kuang hajar! sepatah kite cakap sepuluh die jawab!

dah la langsung tadek gaya cam org innocent. siap ajar aku ngn en fadel ape nak buat! mmg kuang hajar! seb baek ade pomen tu yg tenangkan keadaan. las2 pomen tu cakap yg die bukan nak amek yg potong. die tukar yg baru. barang toyota gak. memule aku tak caye las2 bile aku tgk pomen ni cam bleh percaye gak aku senyap sket la. org melayu gak. kire aku respek gak la kt die. tetibe mamak keling ni cakap.

"ok. sume dah setelkan? bro..aku blah dulu. ko setel la ngan pomen aku ni" die cakap ngn laki aku!
"eh..ko nak g mane? bagi setel dulu bende ni!" aku sound die. sesuke ati nk blah.
"kak...aku ade keje ni. bnyk lagi keje nk kene setel"
"eh bodoh. ko ingat ko sorang je ade keje. keje aku ko tak ingat. aku patut dah gerak balek terengganu ko tau ak. ko dah langgar kete aku ko sesuke ati nk blah ek! bnyk cantek! setel bg abes dulu la!"
die gelak2 tgk aku..siap buat muke kat laki aku kononnye aku ni cam susah nak handle! aku pedulik hape! aku mmg tgh geram gile tahap gaban!
"ok camni. ko g setelkan ape yg patut. beli barang dulu. aku skang ni ade rm100. ko bg aku no akaun ko nnt aku bank in kan!" die cakap ngn laki aku.
"eh..ape nak bank in ni? tadek2 aku nak cash skang! tadek bank in2 ok! ko bg cash dulu!" aku sound die!
"kak...aku tgh tadek cash ni! ko bg no akaun la nnt aku bank in!" die cakap sambil tunjuk wallet die.
"aku cakap aku nak cash! ko bg je la! ko pegi la bank memane g cuck! susah ke?!" aku dah nak nages sbb tahan marah. budak pomen tu dah try cool kan aku bile tgk keadaan makin tegang!

pastu laki aku bawak aku g tepi sket! aku cakap ngn en fadel. jgn bang...kite tgk gaye die pon tau die ni tak bleh percaye! baek mintak cash ngn die. en fadel pon g slow talk ngn die. beh kuang 15minit tu die agree nk bg cash tapi kene pegi satu tmpt dulu. g amek duit. rupenye die g pinjam kat member kat area situ gak! lepas dapat duit aku ngn en fadel trus blah.

tapi ati aku still membara terkenangkan mamak keling bangsat bodoh tu! mmg kuang hajar. dah salah langgar kite bleh siap sound2 kite lagi! mmg dasar makhluk tak reti berbudi bahasa! aku kalau tgh marah tambah geram mmg trus nangis! dah la plan nak sampai ganu ari rabu tu jugak tak dapat! dah rugi mase aku! tu yg buat aku rase sedeh sangat. dah la susah nak dapat cuti panjang!

beh kuang kol 5 ptg gak baru setel sume. kitorang deal ngn pomen tadi yg kitorang akan datang repair side mirror tu lepas balek dari ganu. so mlm tu jugak beh kuang kol 8 mlm kitorang gerak balek ganu dalam keadaan side mirror miss j terkulai layu. nk bagi die stabil sket terpakse la kitorang ikat dengan seletep dulu!

terlupe lak aku nk bgtau. name mamak keling bangsat bodoh tu BASIR! kalau sesape kene langgar lagi ngn die jgn kompromi ngn die sbb die mmg tak makan saman!

notakakiku: aku kene stori sebelum bulan pose sbb ayat aku mmg tak bleh nak sopan2!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails