maisarah masuk taska! part 2

Thursday, June 2, 2011

day 1

smlm 1st June maisarah mula dihantar ke Taska Murni. sebelah ngn opis aku jek!
series mmg haku sendirik tak konfiden maisarah bleh seswaikan diri ngan kawan2, cekgu cekgi serta environment baru. aku knal anak aku yg agak kurang bersosial. mane taknye..asek berkepit bawah ketiak ayah je!
so smlm awal2 pagi aku dah bawak die ke sane. seawal 7 20pagi. memule bile die nmpk belon2 kat luar tu mmg die excited. tapi bile masuk je taska nmpk je ramai orang yg die tak knal dah mule die pegang aku kuat2!
haish..petanda negatif peringkat permulaan. sengaja nak bagi die seswaikan diri aku spend la mase ngn die kat sane agak panjang.
sempat la berkumpul aku, kak fad, kak husainah, fara, nad bersama anak2 masing2!
dah hampir sejam aku lepak situ aku decide nak blah! karang lagi lama lagi manja lak maisarah. sepanjang aku dok ngan die, die asek melekat rapat ngn aku! series aku yg glabah nak tggal die!
tapi ati mau cekal. las2 aku tggal gak die. apa lagi..meraung bagai nak rak la!
dgr je suare die meraung...aku pon join meraung skali! sakit dada aku dgr suara die menjerit. bagaikan ditikam2 dada aku ni!
tapi demi tugas dan demi membiasakan diri maisarah dgn environment baru aku kuatkan semangat tinggalkan taska dgn ati yg pilu dan limpahan air mata yang mencurah2 kluar!
sedeh!!
aku tak sanggup nak jenguk die time rehat..sowi sayang ek bukan mama sengaja tanak jenguk. mama takot maisarah nanges kuat lagi! aku just call je taska.
die cakap maisarah tido. baru je lepas nangis. haih..sian anak mama!
mase aku hamek die petang smlm pon die tido. sian die..letih sangat kot meraung! tapi alhamdulillah cekgu die cakap die makan nasik bnyk. at least tadek la die buat prangai tanak makan. klu tak susah ati aku!
kat umah maisarah ceria macam biasa. ok la tu. time heals everything! insyaAllah maisarah akan ok dalam masa yg singkat ni! amin~

day 2

cite arini lak...pepagi aku dah anta maisarah masuk taska. memule cam biasa sangat excited tgk taska yg sngt ceria! siap tolak pintu kete tak sabar nak masuk taska. bile cekgu cekgi greet die pagi tadi..die still bleh tersengih! tapi bile aku mula pas die kat cekgi die..pe lagi...meraung kesekian kalinye! aku tanak dgr banyak2 trus aku cabut! aduhai....camno ni??
aku tnye la sesape yg anta anak die kat sane...maisarah ok tak?
ramai yg cakap maisarah asek nangis! aiyok!
tak puas ati aku call taska. maisarah ok?
die baru je lepas nangis. tapi dah ok.tgh tido skang ni.
aku ngadu kat kakfad. die pon same risau pasal huda sbb ade yg cakap huda pon asek nangis.
las2 kitorang decide nak ngendap tepi tingkap. kot2 bleh nampak maisarah ngn huda.
tgh dok asek ngendap las2 cekgu die terjojol kuar! hahaha~
malu syal...
"huda ke?"
"aah..." kak fad dah tersipu2
"huda ok je.."
"maisarah?" aku hamek kesempatan skalik.
"maisarah still tido" die jawab.
dalam ati aku mesti die rase yg aku ngn kak fad ni tak percaya ngn diorang. baru je call pastu nak g ngendap lak!
happaa daa...!
malu nye pasal kitorang trus blah! tak sempat jaoh lagi kitorang blah cekgu tu terus tutup tingkap!
hamboi..macam marah jek! hehehe~

so..nk sedapkan ati tadi..skali lagi kitorang jenguk diorang kat taska.
sedap je diorang tido. maisarah tido nyenyak. diselimuti selimut kaler ijau. kiut je. asek tido je anak aku ni!
letih agaknye asek meraung!
huda pon same. tgh tido.

so moral of the story.. parent have to be strong kalau nak educate anak utk jadi hati kental! tak ke? ekekeke...
harapnye aku leran the lesson...esok aku tanak jadi cam pencurik yg terngendap2 tingkap umah orang! wat malu je bai!

notakakiku: she's growing bigger and smarter! sayang anak mama~

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails