Anak Lambat Berjalan

Friday, June 17, 2011

ari senin ni maisarah genap 14bulan. bersamaan 1 tahun 2 bulan.and still tak bleh berjalan. tatau nape ngn anak aku sorang ni. nak kate tak kuat kaki...bab memanjat mmg laju! die bukan tak bleh jalan langsung. bertatih tu mmg bleh tapi nk kene orang pimpin. kalau jalan kat sopping mall tu mmg slalu mintak nak jalan sendirik. yg letihnye mama ngan ayah die la terpaksa ikut rentak die berjalan. kecik sangat langkahnye! huhu~

aku tadek la nak pakse maisarah tu berjalan cepat. anak2 ni laen kemampuan die. so tak adil kalau aku kompare die ngn anak orang laen. dulu mase nak meniarap, duduk and merangkak maisarah mmg cepat! tumbuh gigi pon cepat! tgk je la skang ni gigi geraham dah tumbuh empat2. ni ade lagi gigi baru yg tumbuh. dah nak penuh dah gigi die. tapi bab berjalan...hai...ntah apsal la slow sket!

tapi takpe..mama tak kesah la sayang..mama ade terbace dari satu emel ni bertules..

sebenarnya selagi doktor kata bayi itu normal, lagi lambat dia berjalan, adalah lebih baik.  adalah baik bagi kanak2 jika jangkamasa dia merangkak adalah panjang. lebih lama dia merangkak, oksigen yang mengalir ke otaknya lebih banyak.  dia akan lebih cerdas, dan coordination-nya akan lebih baik.  
Nor'ain Mohamed Nordin
Registered Child Care Provider
credit: yahoo groups
along gonna be!

maka dengan itu mama tadek la rase risau sangat. yang laen maisarah okek je! so rasenye mmg maisarah amek mase sket nak berjalan. gayat ek? ekekek...

papepon mama doakan yang terbaek utk maisarah. smoga Allah sentiasa bersamamu nak...

notakakiku: sape nak jadi sleeping partner aku! jom kite bukak bisnes lak!

1 comments:

Ummu Adnin said...

makcik..huda dulu pun leh jalan umur 1 tahun 2bulan..aku tgk2 yang gi taman burung tu, bulan 9..hehe..xdela cepat sgt anak aku jalan..so, don wori..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails