12months lil maisarah

Monday, May 9, 2011

sowi lambat lak nak hapdet cite pasal maisarah dah 1 year!!
yeay! lil princess mama dah jadi big gurl!

ok..klu ditanya pasal celebration besday die mmg aku dan en fadel tak wat pape pon.
cuma masa ari jadi die tu ade la ayah die belikan die kek kecik!
tapi tupon sebabkan las minit..kek katun2 laen tadek!
yang ade just kek spiderman!
kah kah kah!
sian anak aku!
alaa..maisarah bukan makan pon. tgk kek pon buat muke pelik.

nyanyi sket2. pastu ajar die potong kek. pastu die trus wat bodo! yang excited orang laen. dah agak dah! bleh die wat tatau je ngn kek tu. suap pon makan sket jek. sabar je la mama nak oi!

ok2. kali ni aku nak stori pasal milestone anak aku.

maisarah at 12 months..ape yg die bleh buat?

  • berdiri tanpa sokongan? hmmm...anak aku blum bleh berdiri dengan sendiri. masih memerlukan kerusi atau meja atau almari atau apa2 saja yang bleh die pegang utk bantu die bangun supaya tak terjatuh.
  • berjalan? lagi la blum kan kalau dah berdiri pon perlukan sokongan. ade la mulut cakap anak haku ni lambat. tapi klu ikutkan natural development, maisarah masih blum lambat. baby akan mula berjalan bermula dari 12 hingga 18 bulan. takpe sayang..mama sabar menunggu!
  • bercakap? haaa....ni yang aku heran. aku blum penah jumpe la budak 12 bulan bleh bercakap. tapi ade yg cakap anak aku ni berat mulut. aku tak paham ape yg diorang maksudkan. takkan nak suh maisarah bercakap cam budak 2 thun bercakap. yang maisarah pandai sebut skang.."nak!" hehe. pantang tgk sesape pegang makanan. jgn kate makanan...tgk orang pegang gelas ke. pinggan ke. mangkuk ke. mesti sebut "nak!". yang laen2 die bleh sebut "dada" "mama" dan perkataan2 laen yang die sorang je paham! ekekek
  • kuat meniru gaya orang laen. mmg fevret maisarah la ni. lately ni bnyk sgt gaye2 pelik yang maisarah buat. mane die tiru aku pon tatau. kekadang bile aku buat muke sedeh die bleh tiru lak muke sedeh. yang klakanye muke sedeh die tu dah cam gaye charlie chaplin! sabar je la anak aku ni. dengan kening berkerut. bibir yang terjueh. mata kecik. bleh plak die buat muke sedeh tu! satu lagi klu aku ngan en fadel tgh gelak layan maharaja lawak tetibe je maisarah join gelak. yang best nye die buat2 gelak! tetibe je gelak!org laen dah stop gelak die plak yg gelak! happaa daa anak dara mama ni!
  • ni tak best sket. klu aku marah die. pukul tangan die ke. bleh plak die balas balek. tapi pastu die nanges la. hmm.. part ni aku seram sket. tanak la bile die besar nanti klu aku marah die, die marah aku blek. nauzubillah! ehh..jgn salah tafsir lak. aku pukul die pukul manja je. saje bagi pengajaran! lelagi la bile aku dah lipat baju die pegi punggahkan balek! ya Allah...mama sabar nak oi!
  • dah pandai turun atau panjat tangga dengan sendiri! kalau korang tgk camne gaya die turun tangga mmg klaka la. bleh plak die buat u turn before nak turun tu. die turun kaki ngan bontot dulu. ntah pape jek.
  • dah mula kenal orang. die dah tak bape frenly kalau nak compare mase die 8 9 bulan. tapi aku rase normal kot. better die cam tu. kalau frenly sangat pon abhaya. karang ntah ngan sesape je die nak ikut. tapi yang parahnye. aku ler yg letih. kalau balek ganu pon asek nak menempek kat aku jek. letih nyah!
yg laen2 aku rase same je ngn baby laen. lambat atau cepat development die aku hanya berserah pada Allah. yang penting maisarah sehat dan hepi slalu. walaupun kekadang eh...slalu kene marah ngn aku.
oh yes. soon maisarah dah nak jadi kakak. blum decide nak suh adek die panggil die kakak ke along. huhu~ korang bayangkan la camno maisarah bile ade hadek nanti. kalau en fadel asek dok ulang sebut...sian maisarah tak abes manja lagik!
takpe maisarah..maisarah akan tetap mama manjakan sampai bebile! mama yang maisarah sangat2 tau! mama pon sayang adek gak! maisarah jgn lupe doakan kite sekeluarga ye sayang!
muah muah muah~

notakakiku: rindu lebih sket arini sebab aku drive sendiri pegi keje. kalau tak mesti en fadel ngn maisarah anta aku!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails